۱۳۸۹ فروردین ۶, جمعه

درود بر دوستان

سپاس از همه ی دوستانی که این چند وقت بهم سر زدن و جویای حالم بودند و پوزش از همه ی عزیزانی که کوتاهی کردم و در این مدت ازشون خبری نگرفتم.
سر انجام کنکور رو هم دادیم و نتیجه رو هم دیدیم. برای آگاهی دوستانی که پرسیده بودن میگم که مجاز به انتخاب رشته شدم ولی از رتبه ای که آوردم خشنود نیستم.بهتر از این رتبه رو میخواستم.البته باید بگم که همه ی دوستانم هم مانند من فکر میکنند و همچین کنکور سخت و رتبه های درخشانی که آوردیم رو در خواب هم نمیدیدند. پذیرفته شدن در حقوق تهران با این رتبه سخته و شانسم زیاد نیست. البته هنوز امیدوارم.پایان شهریور میفهمم که چه اندازه شنس دارم.این مدت هم انگیزه ی به روز کردن رو نداشتم.ولی حتما به زودی به روز خواهم کرد.
باز هم سپاس از همه ی کسانی که این مدت به یادم بودن. در پناه اهورا

___________________________________________________________________
درود
6 فروردین
برابر با "خرداد روز" از فروردین ماه , زاد روز بزرگ آموزگار ایران زمین , پیام آور عشق و راستی , "اشوزرتشت" بر همگان فرخنده باد.سروده ی زیر از استاد "ابراهیم پورداود" را به شما پیشکش میکنم:

بامداد شد , بانگ زد خروس***از سرای شه , بر زدند کوس
چرخ شست نک , روی آبنوس***موبدا تو هم , خیز و روی شو
خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"
خیز موبدا , آتشی فروز***پرده سیه , زین زبانه سوز
کیش باستان , زنده دان هنوز***ز ایزدی فروغ , بر متاب رو
خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"
از سر آمده , دور روزگار***دین فرهی , مانده یادگار
نامه کهن , زان خود شمار***گفته ی نیا , اندر آن بجو
خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"
تا جهان ز مهر , شاد و خرم است***تا نگار را , زلف درهم است
تا ز ژاله, بر لاله شبنم است***راه کج مرو , سوی چه مپو
خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"
راست بایدت , بود و مرد کار***پهلوان منش , روز کارزار
در ستیزه با , دیو نابکار***چون نیای خود , پاک و نیک خو
خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"
خواهی از خوشی , رنجه دار تن***کوش و سرنگون , ساز اهرمن
تا ز بند وی , وا رهد وطن***وانگهی پی , نام و آبرو
خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"
ار به دل ترا , مهر اندر است***ار ز دشمنان , در بر اخگر است
ار ز بوم خود , شور در سر است***نوش ساغری , زین کهن سبو
خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"
رو متاب از این , گنج شایگان***سر مپیچ از این , پند باستان
راستی شنو , راستی بخوان***راستی بجو , راستی بگو
خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"

گویند زرتشت با لبخند به دنیا آمد.شاید این سخن را باور نکنیم.ولی این را باید بسنجیم با افسانه هایی که درباره ی زایش دیگر پیامبران ساخته اند (ترک خوردن کاخ کسری و...). آنگاه است که به ژرفای این افسانه پی میبریم.زرتشت همراه با لبخند به دنیا آمد و همه را دعوت به شادی کرد.همه را به نو کردن دنیا رهنمون داد.همه را از دروغ و خشونت (هر گونه خشونت) برحذر داشت.
در پایان به سخنان چند اندیشمند بزرگ در باره ی زرتشت میپردازیم:
تاگور: "زرتشت بزرگترین پیامبر پیشکسوت بود که راه آزادی انتخاب در امور اخلاقی را به روی آدمی بگشود"
ویلهلم نیچه: "زرتشت نخستین کسی بود که در پیکار نیکی و بدی , اخلاق را در عبارات حکمت عقلی بیان کرد که قدرت و اصل و غرض آن همه , در خود آن است.این است کار نمایان زرتشت."
استاد پورداود: "زرتشت در بین اقوام هند و اروپایی , نخستین و یگانه پیغمبری است که آیین یکتا پرستی آورد"
پروفسور اشپیگل: "زرتشت و دوران او , از مهم ترین دوران رشد و تکامل آدمی به شمار میرود و مزدیسنا دینی است که از پیروانش تقاضا میکند از کشتن بی جهت حتی حیوانات خودداری کنند و این دستور هم موقعی داده شده که اجداد فرانسوی ها و انگلیسی ها عادت داشتند قربانی های انسانی , تقدیم خدایان خونخوار خود بنمایند"
ر.س رینر: "زرتشت یکی از بزرگترین نوابغ دینی است که جهان تا کنون به خود دیده است"
تاگور: "با اینکه زرتشت در بین کسانی که به اجرای مراسم مربوط به جادو و جنبل معتقد بودند , محاط شده بود اما در آن ایام تاریک و تهی از عقل و خرد , اظهار داشت که حقیقت دین در اهمیتی است که دین از نظر اخلاق دارد و نه در اجرای مراسم ظاهری که دارای ازرش موهوم خیالی است"
مترلینگ: "قوانین اخلاقی ای که زرتشت تعلیم داده یکی از عالی ترین و ساده ترین مقررات اخلاقی جهان است"
روژه گارودی: "زرتشت نخستین پیکره ساز عظمت انسانی , بعد تازه ای به آدمی بخشید , بعدی به استواری ستون فقرات و به دوری قطب که با آن انحرافهای طبیعت را برای انسان ریشه کن کرد و آن را در خدمت تاریخ نهاد.به یمن این جهد ملکوتی است که انسان توانست پیامبرانه در آینده و سرنوشت خود دخیل شود"
تاگور: "زرتشت سرود یگانگی میخواند و مرا که خود شاعر و سرود سازم بی اختیار به سوی نغمه ی آسمانی خود جلب میکند"

پی نوشت: چون برخی از دوستان پرسیدند "اشم وهو" و "یتا اهو" یعنی چه این پی نوشت را افزودم:
سه نیایش بنیادین در آئین بهی به نام های "اشم وهو" و "یتا اهو" و "ینگه هاتام" وجود دارد که هر سه را میتوان در هر زمان و مکانی و به گونه ی دلخواه (با صدای بلند یا زمزمه و یا بی صدا) خواند.مثلا هنگامی که در برابر زیبایی یک طلوع و غروب آفتاب , در برابر یک دشت شاداب و پر از گل , در برابر هر گفتار و کردار آفرین برانگیز و در مراسم های گوناگون مانند همسر گزینی , سدره پوشی و یا زادروز هستید , میتوانید این سه نیایش را انجام دهید:
1-اشم وهو
راه یکی است و آنهم راستی است,راستی خوشبختی است,و خوشبختی از آن کسی استکه راستی را تنها برای راستی بخواهد.
2-یتا اهو
همان گونه که سرور هستی (اهورامزدا),که جهان را بر راستی استوار کرده باید گزینش کرد و نیایش نمود,به همان سان هم راهبری که با آموزش های خود جهان رابه سوی خوشبختی میبرد باید گزینش کرد و ستود.این دو دهش برگزیدن را اندیشه نیک ارمغان کرده.تا کارهای زندگی به نام اهورامزدا و به نام مردم انجام گیرد.
3-ینگه هاتام
زنان و مردانی را میستاییم که اندیشه و کردارشان با فریب و دروغ بیگانه است.چون اهورامزدا,از درون و اندیشه ی همه آگاه میباشد.و همه چیز را با میزان و درستی داوری میکند.

۷۵ نظر:

  1. شاهین گرامی من نیز زادروز اشوزرتشت پیام آور نیکی و راستی و پاکی را به شماشادباش میگویم امید که همه ما حرکت در جهت هنجار هستی را سرلوحه خویش قرار دهیم
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  2. خوان: "اشم وهو" , گو: "یتا اهو"
    گو: "یتا اهو" , خوان: "اشم وهو"
    شاهین جان اگر معنای این دو بیت را میدانی برایم بنویس

    پاسخحذف
  3. درود شاهین عزیز
    ای کاش زرتشت ما در باور تمام ایرانیان کماکان زنده می ماند...ای کاش ردای سیاه محمد و آلش اینگونه بر پیکر ایرانمان سایه نیفکنده بود...ای کاش...

    پاسخحذف
  4. دروووود
    من که قبلا میلاد زرتشت را بهت تبریک گفتم

    اما دوباره می گم
    زادروز میلاد پیام آور پیام گفتار نیک پندار نیک و کردار نیک رو تبریک می گم

    شاهین من یه سوال ازت دارم
    دنیای تو چقدره
    وسعت قلبت چقدره؟

    ببینم من بگم شاهنامه رو دوست دارم
    سعدی و حافظ و سهراب و شهریار و عطار
    حتی فروغ و پروین و شاملو و... رو هم دوست دارم
    دیدی این بحث کسایی که مثلا فقط می گن شاملو
    یا سهراب
    و باقی رو نمی خوونن تعصب بی جا دارن
    وقتی تو در مورد پیام اورا حرف می زنی باید با تمام شجاعت بگم یاد اونا می افتم
    خوب تاریخ می گه این اتفاقات افسانه نبوده
    منظورم فرو ریختن دیوار کسری آتشکده هم خاموش شده و یکی دیگه
    حالا این که افسانه است یا نه چیزی را از اصل قضیه تغییر نمی ده
    اونا پیام اوران و من همیشه بهشون احترام می ذارم
    یادمه خودت گفتی این حرفا رو در مورد زرتشت درآوردن مغ های دوران ساسانی
    من نمی خوام رو اونا بحث کنم
    مثالی هم زدم قصد توهین نداشتم
    سر کلاس ادبیاتمون بود حدود 3 سال پیش بحث شاعرا شد یکی می گفت این اون می گفت عمرا اون
    استادمون گفت اگه اینو بخونید اونا نمی تویند بخوونید؟
    اینا همه اش زیبایی های داره که با تعصب فقط خودتونو ازش محروم می کنید
    دنیا و ساکنانش راه خودشونو می رن
    ادما به دنیا اومدن و با اعمالشون در آزمایش خداوند قرار گرفتند و الان از دنیا رفتن
    تاریخ و آیندگان در مورد اونا قضاوت می کنن
    و با یه بدگویی و تعصب بی جا هیچ چیز تغییر نمی کنه در مورد اونا
    می گن به خاطر یه کافر در مسجدو نمی بندند
    شنیدی این شعر زندگی صحنه یکتای هنر مندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    خرم ان نغمه که مردم بسپارند به یاد

    اگه کسی می آد اینجا بی ادبی می کنه خودشون نشون می ده
    تو هم که اونو به یه سری آدمایی که اینجا که نیستن هیچ
    حتی دستشون از دنیا هم کوتاه بر می گردونی
    بازم خودتو نشون می دی شاهین
    به اعمالت و افکارت و بیانت بیشتر دقت کن تا دست کم
    فقط یکی از پیام های زرتشت را عمل کرده باشی
    البته تو هیچ چیز از اون بزرگوار کم نمی کنی
    منم اصلا تو رو به اون ربط نمی دم
    اما می دم مسیح می گوید
    از کوزه همان تراود که در اوست
    لابد داستانشم تو کتابا خونددی

    خوب من همیشه رکم و حرف دلمو می زنم و دوست ندارم الکی دروغ بگم
    تو خودت ببخش و به دل نگیر
    آهان راستی منم این مصرع که هی تکرار می شد و رو نفهمیدم
    اصلا اولشم نفهمیدم این مصرعه
    فکر کردم چم این کلمه هاش هست( نیشخند)
    تو خودت یه پینوشت بنویس توضیح بده


    مواظب خودت باش

    در پناه خدا
    بدروووود

    پاسخحذف
  5. شاهین (نویسنده وبلاگ)۸ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۶

    درود بر محبوبه عزیز
    دوست خوبم خاموش شدن آتشکده ها در بدو تولد محمد دروغ محضه.وظیفه ی من به عنوان یک پیرو زرتشت مبارزه با دروغ و ریاست.کدام کتاب معتبر این واقعه مسخره را تائید میکند؟اصلا با یک محاسبه عقلی ساده هم میشه به باطل بودن چنین قضیه ای حکم کرد.ببینم کی از لحظه ی تولد محمد (ساعت دقیقه و ثانیه) خبر دارد؟(لطفا نگو فلان آخوند گفته چون سخنان همهشون روی هم به اندازه ی چرک زیر ناخن هم ارزش ندارد)پس از پاسخ دادن به این پرسشم بگو ببینم چه کسی بوده که در ایران در کنار آتشکده بوده و از ثانیه دقیق خاموش شدن آتش و ثانیه دقیق تولد محمد خبر داشته که بعدها گزارش داده این دو واقعه با هم روی داده اند؟
    ببینم اگر بهایی ها ادعا بکنند که در بدو تولد "بها" همه ی امام زاده ها در گور لرزیدند و قبرستان بقی ترک خورد شما باور میکنید؟اون ها رو تکفیر نمیکنید؟
    آخه من نمیتونم چشمم رو روی این چرندیات مضحک که توهین به باورهام هست ببندم.آخشیج آتش یکی از آخشیج های سپند در باور همه ی زرتشتیان است و خاموش شدن آتش درون آتشکده و این داستان مضحک توهینی بزرگ به ما و باورهایمان است.
    اما درباره ی اشم وهو , یتااهو , ینگه هاتام در پی نوشت مینویسم تا دیگران هم به اشتباه نیفتند

    پاسخحذف
  6. محبوبه عموآقایی۹ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۹:۱۹

    دروووود شاهین عزیزم
    اول از همه بگم من نمی خواستم توهینی بکنم خودتم می دونی خیلی خوب این چیزا رو نمی دوونم
    این آخشیج ها رو انگار قبلا شنیدم چون یکم برام آشناست
    شایدم نه
    بگذریم
    شاهین تو گاهی یه جوری با هام حرف می زنی که برام خیلی جالبه
    یاد حرفی می افتم که به تعداد آدما راه برای سیدن به خدا هستن
    و یا
    ایمان ابوذر خیلی فرق داشت با ایمان سلمان و هیچ کدوم نمی تونستن باورهای همو داشته باشن اصلا ظرفیتشو نداشتن

    من قبلا بهت گفتم اصلا سر این باهات بحث نمی کنم
    منظورم این نشانه هاست
    اما تو ازم می پرسی کی از لحظه تولد محمد خبر داشت؟؟؟؟!!!!!!
    یعنی واقعا این سواله
    پاسخش کسی غیر از اهوراست!!
    کی از خاموش شدن آتشکده و شکاف طاق کسری خبر داشت پاسخش کسی غیر از اهوراست؟؟؟!!!

    البته گفتم که من رو خودش اصلا بحث ندارم اصلا بگذر
    خودت بهش اشاره کردی

    تعصب همه چیز ادمو ازش می گیره
    فرقی هم به مسلمون زرتشتی و یهودی و مسیحی نداره
    می دونی دکتر شریعتی می گن تو کتاب پدر و مادر به کدامین گناه
    منو نه غربی ها قبول داشتن نه مذهبی و سنتی و به اصطلاح مسلمونای اون زمان
    و بعد خودشون نتیجه می گیرن از همین نشونه فهمیدم کارام و عقایدم درسته
    آذر ماه بود رفته بهودم خونه یکی از دوستام جشن تولد
    بحث شد
    گفتم درست نیست هی ادم بگه مثلا امام علی این امام علی آن
    زیادیش می شه کفر
    اول باید خدا باشه
    و بعد به خاطر خوده خدا و عظمت وجودش که یکیشم امام علی به اونا توسل پیدا کنیم
    آدم اول خواسته هاشو باید از خدا بخواهد
    می گفتن خیلی با آدمایی ضد امام علین نشتو و برخاست کردم
    تو همه دین ها انگاری همه می گن خدا
    آخرش یه چیزایی هست که برای دفاع از اون باید حتی بپرسن ....
    بگذریم
    شاید از نظرت مسخره باشه
    ولی پاسخت دوباره اون خاطره تلخ رو به ذهنم آورد
    که نتیجه گرفتم همیشه باید برای دوستام عقایدم را پنهان نگه دارم به سراغم اومد
    همون خاطره راه برای رسیدن و ایمان ابوذر و سلمان

    پیروز باشی دوست خوبم

    سپاس از پی نوشت

    در پناه خدا
    بدرووووود

    پاسخحذف
  7. دوست گرامی بسیار نیکو بود فقط اگر مطلبی هم در مورد سدره پوشی بذاری جالبه من مراسم زردشتی ها را هیچ نمیدانم لطف کن کوتاه و مختصر بنویسی بازهم نوروزت خجسته و همایون باد
    قربانت نوشین

    پاسخحذف
  8. شاهین جان یک مطلب به جی میلت فرستادم برو بخونش جوابمو بده

    پاسخحذف
  9. شاهین گرامی من یک معنی برای واژه یتااهو شنیده ام که درستی آن را روانشاد موبد آذرگشسب تایید کرده اند یتااهو یکی از بزرگترین واژه هایی است که در آغاز خرده اوستا آمده است:
    «هنجاری که بر جهان هستی فرمان میراند، زندگی و سرشت مردمان را نیز زیر فرمان دارد، منش نیک از آن کسی است که از هنجار هستی پیروی کند و توانایی راستین را کسی دارد که برخواسته های ناهنجارش چیره گردد، راستی هنجار هستی است و راستی مایه خوشبختی است.»
    (که این سخنان بسیار پر معناست، راستی تنها به معنای دروغ گفتن نیست، اما راستی اشا معنای بسیار عمیقی دارد یعنی وقتی می گوییم کسی آدم راستگویی است یعنی روانش با هنجار هستی هماهنگ است و در اثر روان به هنجار، راستگو و درست گفتار و راست کردار می گردیم و در اثر روان نا به هنجار، گفتار و کردار و اندیشه ما هم نا به هنجار میشود. پس باید هنجار روانی ما، با هنجار هستی هماهنگ گردد که بسیار سخن بزرگی است و از این سخنان در فرهنگ زرتشتی بسیار است)
    البته با پوزش فراوان بابت فضولی که کردم امیدوارم ببخشی

    پاسخحذف
  10. درود
    آریاناز عزیز به هیچ روی این حرف رو نزن.بسیار هم سپاس گزار و خشنودم که در این باره پژوهش کرده ای.این سخنی را که از یتااهو گفتی دکتر حسین وحیدی هم جایی گفته بود.آریاناز عزیز ترجمه های گوناگونی از این سه سروده وجود دارد.ترجمه ای که من ارائه دادم از دکتر خسرو خزائی بود.هنوز به ترجمه ای واحد از این سه سروده نرسیده اند

    پاسخحذف
  11. شاهین (نویسنده وبلاگ)۱۰ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۲۱

    نوشین عزیز مراسم سدره پوشی یک آئین دینی ست که فردی که به سن 15 سالگی میرسد انجام میدهد.هم چنین هر که به آئین بهی میگراید باید این آئین را به جا آورد.مانند کسی که برای مسلمان شدن باید "اشهد..." بگوید یا مانند فرد تازه مسیحی که باید "غسل تعمید" داده شود.
    مراسم سدره پوشی بسيار ساده است .داوطلب يک پيراهن سفيد کتانی را به تن می کند و روی آن کمربند سفيدی که از 72 بند (که نماد 72 بخش اوستا ست ) درست شده می بندد, وسپس همراه با موبد گفته هائی را که او می گويد تکرار می کند.
    در درازای اين گفته ها که نزديک به 30 دقيقه طول ميکشد، داوطلب ميگويد اين آئين مقدس را با آگاهی و آزادی تمام مي پزيرد، چون اين آئين بهترين است. برای اينکه بر پاّيه های خرد افزاينده و پيشرونده
    پی ريزی شده و آرمانش خوشبختی و به زيستی انسان ها، جانوران و گياهان در اين کره زمين است که همگی شکوفا شده، به تکامل برسند و سپس در نور و خرد اهورا مزدا جاودانی گردند.
    پس ازپايان مراسم حاضرين جام شرابی را به شادکامی و شاد زيستی "نوزاد" مينوشند."نوزاد" يعنی کسيکه تازه گام به آيين زرتشت گزاشته و گويي تازه به جهان زاييده شده و زندگی نوين خود با يک ديدگاه نوين از زندگی آغاز ميکند.

    پاسخحذف
  12. شاهین جان هرچی گشتم مطلب سدره پوشی را ندیدم

    پاسخحذف
  13. درود شاهین جان
    نوشته آموزنده ای بود. امیدوارم همواره موفق و پیروز باشی دوست عزیزم
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  14. شاهین جان پیدا کردم و خمواندم و یک کپی هم از روش برداشتم دستت درد نکنه تو یک جوون با غیرت ایرانزمینی
    ما جوانان پیروز و آرزوهایمان مستدام باد قربانت نوشین

    پاسخحذف
  15. شیر زنان افتخار آفرین تاریخ ایران زمین ( قسمت 1 )
    (این زنهارو ما در ایران داشتیم بازهم مسلمانان و شیعیان و بچه بسیجی هابگویند طبق آیات قران و نظرات محمد رسول خدا و داماد محمد علی بن ابیطالب زنها ناقص العقل هستند)
    بروزم

    پاسخحذف
  16. شاهین (نویسنده وبلاگ)۱۲ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۷

    درود
    محبوبه عزیز اینکه میگی مزدا از خاموش شدن آتش آتشکده ها و ترک خوردن کاج خسرو و زایش محمد به گونه ی هم زمان , آگاهی داشت شکی درش نیست.ولی موضوع مهم اینه که هیچ کدام از این رویداد ها (به جز زایش محمد که آن هم از ساعت و دقیقه و ثانیه دقیقش اطلاعی نداریم و در هیچ کجای قرآن هم گفته نشده) رخ نداده و فقط سودجویان و ملایان این داستان را از خودشان در آوردند و وارد تاریخ کردند.من با یک استدلال ساده حکم به محال بودن و باطل بودن این قضیه (که از سوی انسان های 1400 سال پیش نگاشته شده) دادم و بس !
    ولی جدا زود ناراحت میشی و نتیجه های بدی میگیری دوست عزیز.من همیشه گفتم که پایه و اساس مبارزاتم به گونه ی بحث کردن است و هر چه غیر عقلانی باشد (چه در اسلام و چه وارد شده در عقاید زرتشتی) را زیر سوال میبرم

    پاسخحذف
  17. معاصر ضد دین و خدا و علی در ایران
    (این مطلب کپی شده از روی مطلب وبلاگ نویش خوبمان مانی بهروز است بخصوص برای کسانی که آنرا ندیده و نخوانداند/در راه خردگرائی پیروز باشیم)
    بروزم

    پاسخحذف
  18. دروووود شاهین عزیزم

    باور کن من اصلا ناراحت نمی شم
    شک نکن اگه ناراحت می شدم بهت می گفتم
    من که گفتم اصلا مهم نیست تو اینو باور داری یا نه
    اونو ساخته ملا ها می دونی و ...
    مهم اینه که منم قبلا بهت گفتم این چیزی از ارزش ادمایی که نیستن کم نمی کنه
    اونا اثرشونو گذاشتنو و رفتن
    من قبلا هم بهت گفتم همه چیزو نمی شه با عقل سنجید
    دو تا جمله یکی از دکتر شریعتی و یکی هم ادبی برات گذاشتم
    خواهش می کنم من که نمی خوام بحث کنم
    من فقط دیدگاهاتو می شنوم و دیدگاههای خودمو مطرح می کنم
    می توونم بفهم کسی در موقعیت تو چقدر سرش باید شلوغ باشه پس اصلا نگران این نباش

    الهی 13 های عمرت از امروز بدر باشه
    همیشه گل بگی و گل بشنوی...
    تو سبزه زندگیت هیچ وقت گره نیفته
    13 بدرت خجسته و ایدون باد
    مواظب خودت باش

    در پناه خدا
    بدروووود

    پاسخحذف
  19. فقط در ایران
    فقط در ایران ِکه بعد از مراسم ازدواج به عروس و داماد به جای
    آرزوی خوشبختی انواع راههای کشتن گربه دم حجله را آموزش میدهند.
    فقط در سریالهای ایرانیه که آدم خوباش فقیرند و نماز شب میخوانند..........
    بروزم

    پاسخحذف
  20. شاهین جان به تو هم میهن ایراندوست و تاریخ دانم صد در صد می بالیم تو با این سن کمت خیلی خوب تاریخ ایران و زردشتیهای گرفتار در دست این دژخیمان بی پدر مادر عرب را به خوبی میدانی و بزنیم به تخته حافظه تاریخی خوبی هم داری خوش به حال خانواده تو خوش به حال فرزندانت که فرزندان غیوری را در زیر دست میپرورانی کاش من هم پدری غیور و فهمیده مثل تو داشتم
    درضمن باید بگویم در مورد آتیمیس چیزی ندارم به فایل آینده خودم رجوع کردم چیزی نبود اگر ممکنه برایم بنویس تا آنرا در آن فایل آینده بگنجانم اگر ممکنه قبل از چهارشنبه این کار را بکن که روزهای بروز کردنم چهارشنبه و پنجشنبه و آدینه هست تا آنرا هم در وبلاگم بگنجانم و بروزش کنم قربانت نوشین

    پاسخحذف
  21. درود شاهین جان
    مغزم خشکه خشکه! قلمم شکسته...حال و حوصله ی انجام هیچ کاری رو ندارم.به خصوص نوشتن...فعلاً یه چرت و پرتی واسه خودم نوشتم که مثلاً اسمش پسته جدیده!!! مرسی که حالمو پرسیدی...

    پاسخحذف
  22. درود بر شما آريايي نيك انديش
    تارنگار فوق العاده اي داريد.
    اميدوارم در راه اشاعه ي فرهنگ اين سرزمين دير پا مانا و پيروز باشيد.
    شما رو لينك كردم خوشحال ميشم شما هم اين كار رو انجام دهيد .
    بروزم منتظر حضور سبزتون هستم .
    پاينده ايران زمين
    بدرود.

    پاسخحذف
  23. شاهین جان از زحمتی که کشیدی سپاسگزاری میکنم دستت درد نکنه از اینها در قسمت دوم که فردا بروزش میکنم استفاده میکنم در ضمن پرین در قسمت دوم من آمده است بازهم دستت درد نکنه موفق باشی پاینده ایرانمان

    پاسخحذف
  24. فاجعه ای به نام ختنه دختران مسلمان بدبخت
    (ختنه برتر از حج اکبر)بروزم

    اسلام با درد و ناراحتی شروع میشود و با دردو ناراحتی تمام میشود
    اسلام با خونریزی شروع میشود و با خونریزی تمام میشود
    اسلام با عمامه گذاری شروع میشود و با کلاه گذاری تمام میشود
    اسلام با شکنجه شروع میشود و با شکنجه تمام میشود
    اسلام با پایین تنه انسان کارش شروع میشود و با پایین تنه کارش تمام میشود
    وبهمین دلیل اسلام را به بیضه مرد مرتبط دانسته و آنرا تخمی ترین دین مینامند
    و در بهشت ختنه کرده ها با خانواده ائمه اطهار هم آپارتمانی هستند

    پاسخحذف
  25. شير زنان افتخار آفرین تاریخ ایران زمین
    ( قسمت آخر )
    بروزم

    پاسخحذف
  26. اَجی مَجی لات رَجی ! به روز شو شاهین !

    پاسخحذف
  27. گرگان - دانش آموزان عشایر دبستان خرد در منطقه گنبد کاووس در شرایط بسیار سخت و با کمترین امکانات آموزشی در اتوبوسی که بوسیله تراکتور حمل می شود به تحصیل ادامه می دهند!!! بروزم

    پاسخحذف
  28. اتحادیه عرب:جزایر را به امارات دهید تا برادری مان تحکیم شود
    پنج مطالبه ملت ایران از سران عرب
    پاسخ به بیانیه اتحادیه عرب
    شاید سران نامرد این دولت اسلامی شیعی آخوندی از خواب بیدار شوند
    بروزم

    پاسخحذف
  29. سفری به دوران اقتدار ايلاميان ، هخامنشيان , ساسانیان
    شهر شیرین و فرهاد کرمانشاه ( یا بقول خود کرمونشاهیها کرمانشان)
    کوله پشتی خود را ببند و با من بیا به شهر من
    بروزم

    پاسخحذف
  30. درووود

    خوبی

    درسا خوب پیش می ره برات آرزوی موفقیت دارم

    در پناه خدا

    پاسخحذف
  31. درود شاهین جان
    مدتیه خبری ازت نیست
    منتظر مطالب زیبای شما هستم
    لطف کن یه خبری از خودت بده
    مراقب خودت باش

    پاسخحذف
  32. شاهین عزیز ... به روز بودم و منتظر ... وقت کردی یه سری بزن ...

    پاسخحذف
  33. خواص باور نکردنی خیار
    ...حتی میتوانید بعنوان واکس کفش از آن استفاده کنید
    بروزم

    پاسخحذف
  34. یه خبری از خودت بده شاهین جان
    خیلی وقته نیستی
    خوبی؟

    پاسخحذف
  35. درووووووووووود

    خووبی
    منم دلم برات خیلی تنگیده بود
    شاهین تو چه رشته ای هستی ؟
    چی بودی الان جی هستی
    خیلی دلم می خواد بدوونم

    خوشحالم که تو این یه هفته بهت خیلی خوش گذشته
    ما هممون این دورانو گذروندیم
    منظورم کنکوره
    رد می شه
    امید به خدااا
    من تو این مدت خیلی به فکرت بودم
    هی به حرفایی که بینمون رد و بدل می شد فکر می کردم

    قبلا که بهت گفتم یه آدمایی دارم که اونا دیدگاههای منو شکل دادن
    از اقوام و نزدیکانم هستن
    امروز داشتم با یکیشون حرف می زدم
    یه حرف قشنگ بهم زدن
    گفتم حتما بهت بگم
    می دوونی
    می گفتن ما دینو چی تعریف می کنیم
    فقط نمازو روزه و این حرفا
    گفتن از نظر من دین یعنی چیزی که ما رو به خدا نزدیک کنه
    و به انسان بودن نزدیک کنه
    یاد اون آیه های افتادم که برات گذاشته بودم
    که ما اگه می خواستیم اختلافی را که بین مردم پیش می یاد رو از بین می بردیم
    ولی خدا در روز رستاخیز خود قضاوت خواهد کرد
    گفتم چه جالب آدمایی در گیر اینن که اون بد اون خووبه
    ولی اون عنصر اصلی گایه زیر سوال می ره
    منظورم خداست و راستی
    خوب ادامه بده به بحثات تا از بی حوصلگی در بیای( چشمک)

    مواظب خودت باش

    در پناه خدا

    بدروووود

    پاسخحذف
  36. مقایسه خصوصیات اخلاقی آریائی ها با نژاد سامی (اعراب):

    اسلام یک دین سامی است و لذا بسیاری از خصوصیات قوم سامی را دارا است.
    این خصوصیات که حاصل شرایط جغرافیائی / تاریخی و اقتصادی –اجتماعی قوم سامی است – در فرهنگ و هنر و دین آنان نیز تبلور یافته است.
    قوم سامی: عموما" قومی تند و زود خشم و حساس و تیز است....
    بروزم

    پاسخحذف
  37. شاهین (نویسنده وبلاگ)۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۷

    درود محبوبه ی عزیز
    سپاس از لطفی که همیشه به من داری.من دیپلم ریاضی و فیزیک دارم.ولی امسال یعنی پیش دانشگاهیم را انسانی میخونم.امید دارم که رشته ی حقوق قبول بشم
    نگران کنکور نیستم ولی امیدوارم هرچه زودتر تموم بشه.چون یک سد شده جلوی خیلی از کارهام
    محبوبه جان ایشون حرف درستی زدند.ولی موضوع این هست که اسلام به جای اینکه روی این مسئله (خداوند و راستی) تاکید کند بیشتر بر روی فرعیات و احکام تاکید دارد و در کوچکترین مسئله های شخصی هم وارد شده و دخالت کرده.درست بر خلاف آئین زرتشت که به جای اینکه این همه به فرعیات بپردازد و به اختلافات دامن بزند , به اصل پرداخته.زرتشت گفته "راه در جهان یکی ست و آن راه راستی ست" و بس.هرگز پیروان آئین ها و اندیشه های دیگر را "نجس" نخوانده و هرگز نگفته با آنها "قتال" کنید "تا با خفت جزیه بپردازند".
    یک بار گفتم دوست خوبم برخی مانند تو اسلام را با آیاتی مانند "قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم" (بگو ای اهل کتاب بیایید بر سر چیزی که بین ما و شما مشترک است بایستیم) میشناسند.اون خویشاوند تو هم به همین موضوع اشاره داشت.ولی در قرآن مخصوصا در آیات سوره های مدنی چیزهای دیگری گفته شده و حتی در برخی از موارد (در پست قبلی بخش دیدگاه ها برخی از این آیات را آوردم) با اهل کتاب هم گفته شده "قتال" کنید
    همین سخنان باعث شده یک مسلمان , غیر مسلمان را "نجس" بداند.همین سخنان باعث شده که مسلمان به خود پروانه ی اینکار را بدهد که وارد زیارتگاه های ما شود و در آن زباله بریزد و در همین زیارتگاه ها به زرتشتیان بگوید "نجس". (این اتفاق نوروز امسال در پیر سبز در یزد افتاد).همین سخنان باعث شده که آئین ما را "فرقه" بخوانند و ما را هم تراز با بهائیان بدانند و به آزار و اذیت ما بپردازند.حتی چشم این را نداشته باشند که تارنمایی داشته باشیم و تارنمای خبری امرداد را مسدود کنند. "مانکجی هاتریا" را در سریال های تلویزیونیشان یک جاسوس و خائن معرفی کنند و ....

    پاسخحذف
  38. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  39. چرا کوروش را ستایش میکنم؟:
    بروزم

    پاسخحذف
  40. دررووود

    خووبی نازنین

    واای از چیزی نمی تونستم به این اندازه خوشحال باشم که تو حقوق رو دوست داری
    این به نقاط مشترکمون یکی دیگه اضافه می کنه
    شاید سال دیگه با هم دانشجوی سال اول حقوق بودیم اینا فقط خدا می دوونه

    می دونی شاهین ما هنوز سر پله اول بحثمونیم

    تو هنوز منو سر دینی مواخذه می کنی که من خودمم قبول ندارم
    من قبلا هم گفتم تو باید حساب منو با اونا جدا کنی
    من پاسخگوی کارای اونا نیستم
    اونا که آشغال می ریزن
    بیشتر بی فرهنگن تا به تفاوت دین و محل کاری داشته باشن
    ببین چقدر تو خیابوونم می ریزن
    شاهین تو فقط با افکار خودت قضاوت می کنی و حاضر هم ینستی به هیچ عنوان اونا رو تغییر بدی این یه نمره منفی هست
    اگه تو بخوای حقوق ادامه بدی به امید خدا که دیوانه می شی
    یه مشت آدم بی ... اصول فقه درس می دن و یه مشت ادم بی... تر اسم خودشونو گذاشتن استاد حقوق
    تو از همین الان باید افکارتو سر و سامون بدی
    تو کسایی رو به خاطر خطای کسای دیگه مجرم می دوونی و در موردشون قضاوت می کنی
    من اون اسلاامی رو که تو می گی نمی شناسم
    من دینی رو می شناسم که باعث می شه آدمی که من از موقع بچگی ازش شیر و ماست می خریدیمو ببینم
    یه پیرمرد مهربون با ایمان
    و با اخلاق
    که به نماز اهمیت می ده موقع نماز مغازه اشو می بنده بره نماز
    الان یکی از معروفاست و خدا بهش برکت داده
    اینا از نظر من مسلموونن
    نه کسایی که دروغ می گن
    نه کسایی که اخلاق ندارن و به بقیه بی احترامی می کنن
    نه کسایی که شاید حجاب داشته باشن ولی سر کوچکترین مسئله ای به هموطنشون با هر شکل و قیافه ای می پرن
    یا بر عکس خانم هایی که شاید نماز بخوونو روزه بگیرن
    اما به جای نمایش افکارشون تنشونو به نمایش می ذارن

    تو حساب اونا رو از من یکی جدا کن
    منم پاسخگوی کارای اونا نیستم
    فرعیات
    منظورت چی هست
    کدووم فرعیات
    خدا پرستی
    اعتقاد به رستاخیز
    اعتقاد به پیام آور
    اعتقاد به عدل خداوند
    اینا رو گی ؟

    شوخی می کنی
    خوب معلومه دین زرتشت نمی تونسته در مورد آینده چیزی بگه

    2- منظور از جهاد با اهل کتابی هست که کافر شدند
    این آزمایش از طرف خداوند برای ما
    کسانی که به سه گانه بودن در مسیحیت اعتقاد دارن
    و اون اراجیف کشتی خدا با موسی رو نوشتن

    مواظب خودت باش
    برات آرزوی پیروزی دارم
    آره تموم میشه
    باید شکیبایی کنی
    می فهمم منظورت چیه از سد
    آره هست واقعا
    اما تنها راه نیست

    د پناه خدا
    بدرووود

    پاسخحذف
  41. درود بر شاهین عزیز
    آخی ! پشت کنکوری هستی؟! امیدوارم که هر رشته ای که دلت میخواد قبول شی و شیرینی ما هم یادت نره!!!
    پس حالا که کنکور داری بهتره کلا بی خیال وبلاگ نویسی بشی.از این دو سه ماه نهایت استفاده رو بکن که فرصت برای نوشتنن زیاده.موفق باشی.

    پاسخحذف
  42. نخست دهم اردیبهشت روز شاخ آب (خلیج) فارس بر تمامی ایرانیان خجسته و همایون باد
    به نام نامی شاخ آب (خلیج) همیشگی فارس

    لطفا تا دیر نشده اطلاع دهید
    کشف مومیائی حسن آباد سنندج بروزم

    پاسخحذف
  43. دوست گرامی وبلاگ من فیلتر شده لطفا" آنرا ویرایش کنید

    پاسخحذف
  44. بعد از سقوط تمام ارزشهای ایران حالا بشنوید در مورد سقوط فرش ایران گرفتارمان
    «فرش ایران در سراشیبی سقوط»:
    بروزم

    پاسخحذف
  45. شاهین جان ببخشید دیر جواب کامنتت رومیدم...بخون عزیزم.حتما قبولی.اون اصول فقه و متون فقه و درسهای مزخرفیاز این قبیل روهم ما پاس کردیم رفت پی کارش! شما هم میتونی رفیق!

    من برای آخرین بار اسباب کشی کردم! لطفا به وب قبلی من بیا و از آنجا به وبلاگجدیدم با یک آپ تازه!

    پاسخحذف
  46. غذاهایی که شکم شما را آب می کنند
    بروزم

    پاسخحذف
  47. درود بر شما
    دوست گرامی و ارجمندم، نشانی پیشین وبلاگم فیلتر شده است. اگر امکان دارد لطف فرموده تصحیح بفرمایید. با سپاس
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  48. hala nemikhad ziyad dars bekhooni shahin jan ! ye sari ham be doostat bezan bazi vaghta ( be harfaye man goosh nadi ha ! daram eghfalet mikonam !)

    پاسخحذف
  49. چرا در تبلیغات از زنها استفاده میشود؟ (تصویری) !!!
    بروزم

    پاسخحذف
  50. شاهین جان شیطونی نکن دیگه ! از من میشنوی تا خود روز کنکور دیگه نیا تو نت ... دیر نمیشه که ... میخوام با هم همکار بشیما !

    پاسخحذف
  51. کول بر ها:
    قاچاق کالا معضلی است که تقریباً در تمامی مرز‌های ایران بجز مرز‌های شمالی وجود دارد‌ و بسته به اینکه با کدامین کشور هم مرز باشند نوع قاچاق هم متفاوت است !!‌ بروزم

    پاسخحذف
  52. معروف‌ترین بافت تاریخی ایران (در اصفهان) در شُرُفِ نابودی
    / ای تف به این دولت نامرد از همه کثافت ها کثافتتر
    بروزم

    پاسخحذف
  53. درود
    بار دیگر رژیم سفاک و خونخوار جمهوری اسلامی دست به جنایت بزرگی زد و خانوده های پنج فرزند دلیر ایران زمین را داغدار کرد. به امید نابودی این رژیم پلید و جنایتکار و به امید آزادی میهن عزیزمان به مبارزه ادامه خواهیم داد.
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  54. اینجا افریقا نیست اینجا قلب ایران ( خوزستان ) است (تصویری) بروزم

    پاسخحذف
  55. امیدوارم که درسهات خوب پیش برن ...

    پاسخحذف
  56. دوست گرامی این دولت و سیاستهای غلطش که فقط به نفع دزدها و پدرسوخته هاست من و تورو حسابی گذاشته سر کار
    لطفا" لینک منو در پیوندهایت درست کن بیداری به شماره 9 رسیده
    www.bedare2000-9.blogspot.com
    زنده باد آزادی و ارزشهای ایرانیان بعد از 1400 سال چرک و خون و بدی به ایرانی و بعد از 400 سال دوباره چرک و خون و بدی به ایرانی و بعد از 150 سال مشروطیت ناکام شده بدست همین آخوندها و طرفدارانش و بعد از 31 سال بدبختی ایرانیان باز بدست آخوند دین دار مذهب دار مومن ضد ایرانی

    پاسخحذف
  57. بابا تو کجائی?
    چرا امتحاناتت تموم نمیشه دلمون تنگ شده برات

    پاسخحذف
  58. لطفا به این آدرس سری بزنید
    بسی سپاس
    http://www.daganak.blogfa.com/post-39.aspx

    پاسخحذف
  59. شاهین جان بهتره اینها یه فیلتر بذارن رو مغزمون دیگه فکرهای درست نمیکنیم و هر فکر غلطی که بخوان میکنیم تف به همشون

    پاسخحذف
  60. درود شاهین جان
    خیلی از دیدنت پیامت خوشحال شدم
    راستشو بخوای منم وقتی دیدم فیلتر شدم خییییییلی تعجب کردم برای منم جالب بود چون زمان زیادی بود که چیزی ننوشته بودم
    چند باری هم که بهت سر زدم دیدم فیلتر شدی آدرس رو هم بالاپایین کردم اما دیدم خبری نیست احتمال دادم که شاید هنوز نیومده باشی
    در مورد فیلتر شدن هرکدوم از بچه ها یه چیزی میگن که همشون هم شاید درست باشه
    ولی خوب از حکومتی که اسم کورش بزرگ و پادشاهان ایران رو از کتب درسی بچه ها حذف میکنه دیگه چه انتظاری میشه داشت؟؟
    باید مسلمان و عرب پرست باشی تا بتونی بدون مزاحمت به کارت ادامه بدی
    ایرانی بودن و مهر میهن رو در دل داشتن این روزها جرمه شاهین جان
    آدرست رو اصلاح میکنم به امید اینکه دیگه این اتفاق پیش نیاد
    پاینده و جاری باشی
    در پناه اهورا

    پاسخحذف
  61. محبوبه عموآقایی۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۳۷

    درووود شاهین عزیزم
    خووبی؟
    دل منم برات خیلی تنگ شده
    امید به خدا امتحانتو با خووبی پشت سر می ذاری و هر چی به صلاحت باشه پیش می یاد
    کافیه به خدا اعتماد کنی نه مثل کسایی که فقط حرف می زنن مثل اون داستانه که یه نفر داشت از دره ای می افتاد دستشو گرفت به یه شاخه داد زد خدایا کمکم کن خدا بهش گفت فقط کافیه اون شاخه رو رها کنی شب بود جایی رو نمی دید اما جرات نکرد اونو رها کنه صبح که از سرما یخ زده بود به همون حال پیداش کردند در حالی که فقط 500 متر با سطح زمین فاصله داشت
    ما باید به خدا اطمینان کنیم تا بتوونیم با اندیشه آزاد و رها از ترس و استرس از معلوماتمون استفاده کنیم و بقیه رو به خدا بسپاریم اینو به عنوان کسی که یه بار بیش تر از تو کنکور کارشناسی و دوباربیشتر کارشناسی ارشد داده می گم ( چشمک) ( نیشخند)

    چشم اگه لایق باشم دعا می کنم نه به عنوان مسلمون یا یهودی و مسیحی و زرتشتی فقط با عنوان یکتاپرست
    جدا از آئین و اعتقاداتی که بر اساس اونا دعا می کنم
    آره نیروی حال
    فاصله گرفتن از زمان لعنتی. خیلی سخته
    بهت که گفتم منم دارم تو این راه یه جورایی پا یم ذارم
    آره اولش منم نگران بودم عدالت عدالت عدالت
    این منم نگران می کنه
    حقوق کثیف نیست
    آدمایی که توش هستن کثیفن تو باید انتخاب کنی مثل اونا باشی یا نه
    اگه مثل اونا باشی باید ار اعتقاداتت فاصله بگیری و اگه مثل اونا نباشی نمی توونی ادامه بدی انتخاب سختیه اما غیر ممکن نیست امید به خدا
    خوشحالم یه چیز مشترک دیگه پیدا کردیم بعد بیشتر در موردش حرف می زنیم
    فقط 20 روز دیگه مونده
    مواظب خودت باش
    در پناه خدااا
    بدروووود

    پاسخحذف
  62. محبوبه عموآقایی۵ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۸:۰۴

    دروووووود

    این روزا روزای خوبی از نظر ما هست
    امیدوارم اون کسی که از نظر ما یاری دهنده ی همه است کمکت کنه

    فقط 13 روز دیگه باقی موونده

    امید به خدا به خوبی تمومش می کنی البته مهم اش که آخر هفته است

    به یایر خدا
    آرامشتو حفظ کن
    به لحظه حال فکر کن و خودتو از فکر به نتیجه و این که آینده چی میشه رو رها کن
    بذار نتیجه تو رو غافلگیر کنه درست مثل لحظه شروع!

    خیلی خیلی مواظب خودت باش

    در پناه خدا

    بدروووووود

    پاسخحذف
  63. سلام اقای شاهین.
    راستش من بریتنی باز نیستم زیادم ازش خوشم نمیاد ولی بعضی آهنگاشو خیلی دوس دارم. ببخشید ها.
    اِ شما هم کنکور دارین؟ منم امسال کنکور دارم.
    من از این وبتون خوشم اومد، ربطی نداره که دینم چی باشه، حق انتخاب دارم و عقل.
    به اون وبتون هم سر زدم. قشنگ بود ، منو یاد اخبار هنرمندان جم تی وی انداخت! من که قاطی کردم.

    پاسخحذف
  64. درود شاهین عزیز
    اومدم برات آرزوی موفقیت کنم
    امیدوارم که با خبرهای خوب بیای
    منتظرت هستیم

    پاسخحذف
  65. درود شاهین جان
    خسته نباشی
    امیدوارم امتحانت رو خوب داده باشی
    و نفر اول بشی
    حالانفر اول نشد دیگه حتما دوم بشی
    حتما بیا یه خبر بده
    منتظرم

    پاسخحذف
  66. شاهین جان خوشحالم امتحاناتت تموم شده من هرچی منتظر شدم بروز بشی نشدی تا بیام مطلبتو بخونم و نظری بدم
    به هر حال موفق باشی - پاینده ایران

    پاسخحذف
  67. شاهین کجائی که یادت بخیر

    پاسخحذف
  68. درود شاهین جان
    کجایی پس؟
    امتحان که تموم شد
    نتایج رو هم که دادن
    حداقل بیا خبر بده ببینیم چه کردی؟؟
    قرار بود آپ کنی
    اونقدر آپ نکردی که من دوباره فیلتر شدم
    از این چیزایی هم که تعریف کردی من توی این مدت زیاد دیدم
    ارزشهای اخلاقی وقتی بی ارزش بشه و رسیدن به هدف با هر وسیله ای اصل و بنیان زندگی قرار بگیره این مسائل هم زیاد پیش میاد
    زودتر بیا آپ کن و یه خبر هم از نتیجه کنکور بده که بدجوری منتظرم
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  69. درود شاهین
    خبری ازت نیست ؟
    نتیجه ی کنکور چی شد ؟
    قبول شدی ؟ رتبت چند شد ؟
    بی صبرانه منتظر خبر خوش هستما !

    پاسخحذف
  70. محبوبه عموآقایی۲۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۹

    درووووود

    خوووبی ؟

    خوشحالم برگشتی و خبر دادی
    اصلا مهم نیست نتیجه
    تو تازه اول راهی
    باید آمادگی همه چیز حتی چیزایی که انتظارشم نداری داشته باشی
    این رسم روزگاره همه چیز غیر منتظره

    امیدوارم همیشه پیروز
    و خوشحال باشی

    در پناه خدا
    مواظب خودت باش

    بدروووود

    پاسخحذف