۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

درود.نخست حماسه ی 22 بهمن را به همه ی مردمان آزاده ی ایران و جنبش مردمی سبز شاد باش میگویم.آفرین و صد آفرین بر زنان و مردان پاک سرشت ایران زمین که زیر بار ستم و بی داد نمی روند و با همه ی پارس کردن های این سگان و ضحاک زمان باز هم با شجاعت به راه خود ادامه دادند.به درستی که نادرشاه بزرگ پیش بینی کرده بود که " نادر شاه بزرگ :کیست که نداند مردان بزرگ از درون کاخهای فرو ریخته به قصد انتقام بیرون می آیند انتقام از خراب کننده".کجاست این بزرگ مرد تا ببیند این سخن پرمغزش درست بوده.
ولی در باره ی جستار:
جستار 4 از 5 را , در 4 یا 5 بخش میگذارم چون بر آن شدم که 3 آئین سامی را جداگانه موشکافی کنم.
این هم بخش نخست جستار "خدا و خدایان در باور ادیان سامی":

پیدایش جهان در باور ادیان سامی:

در باب آفرینش , میلیون ها نفر یهودی در طول بیش از سه هزار سال , و میلیارد ها نفر مسیحی در طول دو هزار سال , در عهد عتیق و عهد جدید خود درباره نحوه آفرینش کائنات و پیدایش نوع انسان در روی زمین خوانده اند و امروز نیز میخوانند که:
"در ایتدا خدا آسمان ها و زمین را آفرید , و زمین تهی و بایر بود و تاریکی بر روی لجه بود , و روح خدا سطح آنها را فرو گرفت... و خدا گفت آب های زمین در یک جا جمع شود و خشکی ظاهر گردد , و خدا خشکی را زمین نامید و اجتماع آبها را دریا نامید. ... و خدا گفت زمین نباتات برویاند. ...وگفت : آبها به انبوه ماهیان پر شود و پرندگان بر بالای زمین بر روی فلک آسمان پرواز کنند . ...و گفت زمین جانوران را به اجناس مختلف و حشرات و بهائم را به اجناس مختلف بیرون بیاورد. ... پس گفت که آدم را شبیه خودمان بسازیم تا بر ماهیان دریا و پرندگان آسمان و بهائم و حشراتی که بر زمین میخزند حکومت نماید.پس آدم را آفرید و ایشان را نر و ماده آفرید. ...و آدم را از خاک بسرشت. ...و در بینی وی روح دمید. ... و خداوند باغی در جهت مشرق کاشت و آن آدم را که سرشته بود در آن گذاشت... و چهار نهر بیرون آمد تا آن باغ را سیراب کند. ... و خداوند همه اینها را در شش روز به پایان رسانید" (خلاصه شده از سفر پیدایش , باب 1)
میلیاردها مسلمان جهان نیز , به نوبه خود , در طول هزار و چهارصد سال در همین باره در قرآن خوانده اند و میخوانند که : "آسمان ها و زمین را در شش روز آفریدیم (آیه 117 سوره بقره) و شب را تاریک و روز را روشن آفریدیم... پس زمین را بگستراندیم و کوهها را ستون ها آسمان ساختیم (آیه 27-33 سوره نازعات) و آبها را به صورت دو دریای شور و شیرین آفریدیم و این دو دریا را با حائلی از یکدیگر جدا کردیم (آیه 53 سوره فرقان) و همه جانوران را از آب آفریدیم که برخی از آنها بر شکم راه روند و برخی بر دو پا و برخی نیز بر چهار پا (آیه 45 سوره نور) و آدم را از خاک آفریدیم (آیه 59 سوره آل عمران) و به کاملترین صورت آفریدیم (آیه 64 سوره مومن) و روح خویش را بر او دمیدیم (آیه 29 سوره حجر) و چراغ های ستارگان را برای راهنمائی او در تاریکی های بیابان و دریا بر افروختیم (آیه 97 سوره انعام)
در قرآن چندین بار از خلقت کائنات در شش روز سخن رفته است , ولی در یک سوره این مدت هشت روز تعیین شده است: "و زمین را در دو روز آفریدیم , و آسمان ها را در دو روز دیگر , و آنچه را که در روی زمین است در چهار روز دیگر آفریدیم " (آیه 9-12 سوره فصلت).البته باید توجه داشت که خدا در قرآن گفته: "کن فیکن".یعنی خدا در هنگام آفرینش میگفت بشو و میشد.در ادیان سامی خداوند جهان را از " هیچ " آفریده است . در تورات آمده است که: خدا گفت " روشنایی شود و روشنایی شد"خدا گفت زمین نباتات برویاند ،علفی که تخم بیاورد و درخت میوه ای که موافق جنس خود میوه آوردکه تخمش در آن باشد بر روی زمین، و چنین شد . خدا گفت زمین جانوران را موافق اجناس آن ها بیرون آورد، بهایم و حشرات و حیوانات به اجناس آنها چنین شد....
در قرآن آمده است که: خدا آسمان و زمین را برای غرض محقق و حکمتی بزرگ آفرید خدا انسان را از آب نطفه بیافرید...... و چهار پایانی را برای انتفاع شما نوع بشر خلقت کرد...... و اسب و اشتر و حمار را برای سواری و تحمل ، مسخر شما گردانید و چیزی دیگر که شما هنوز نمی دانید برای شما خواهم آفرید.به این ترتیب در مذاهب سامی خداوند جهان و موجودات را از هیچ آفرید
در احادث اسلامی به نوبه ی خود آمده است که خداوند در شب معراج به پیامبرش محمد اطلاع داد که زمین را روز شنبه , کوه ها را روز یکشنبه , گیاهان و درخت ها را روز دوشنبه , آفریدنی های ناخوشایند را روز سه شنبه , نور را روز چهار شنبه , و حیوانات را روز پنجشنبه و آدم را روز آدینه اندکی پس از نماز جمعه آفرید (مشکوه المصباح زمخشری). بیضاوی در تقسیر مشهور خود از قرآن (انوار التنزیل و اسرار التاویل) تصریح میکند که خداوند آسمان ها را در روز پنجشنبه آفرید و خورشید و ماه و ستارگان را روز جمعه در آنها جای داد.
قرنهای پیاپی مومنان یهودی مسیحی و مسلمان بر این عقیده بودند که همه اختران تنها به خاطر روشن کردن روز ها و شب های آدمیان در آسمان جا داده شده اند: "و خدا ستارگان را در فلک آسمان گذاشت تا زمین را روشن کنند" (تورات سفر پیدایش باب 1) , " و چراغ های ستارگان را برای راهنمایی آدمیان در تاریکی های بیابان و دریا برافریختیم" (آیه 97 سوره انعام , آیه 5 سوره یونس , آیه 33 سوره انبیاء , آیه 37 سوره فصلت , آیه 5 سوره ملک). " و خداوند آدم را به صورت خود آفرید به او گفت که بارور شود و بر ماهیان دریا و پرندگان آسمان و همه حیواناتی که بر روی زمین میخزند و حکومت کند , و همه گیاهان تخم داری که بر روی تمام زمین است و همه درخت های میوه دار برای او خوراک باشد زیرا که برای او ساخته شده است" (تورات , سفر پیدایش باب 1) . "و همه موجودات زمین را برای بهره شما آدمیان خلق کردیم (سوره بقره آیه 29) , " و اسب و قاطر و الاغ را آفریدیم تا بر آنها سوار شوید , و چهار پایان را آفریدیم تا از مو و پشمشان بهره ببرید و گوشتشان را بخورید ( آیه 7 و 8 سوره نحل) , "و برای شما نخلستان ها و تاکستان ها را آفریدیم تا میوه های فراوان از آنها بخورید (آیه 18 سوره مومنون) , "و مقرر کردیم که یکجا باغ انگور باشد و جایی مزرعه غلات (آیه 3 سوره رعد)".
هم چنین در تورات و انجیل آمده است: " در ابتدا خدا آسمان ها و زمین را آفرید... و خدا گفت روشنایی بشود و روشنایی شد و خدا روشنایی را دید که نیکو است , و خدا روشنایی را از تاریکی جدا ساخت . ... و شام بود و صبح بود روز اول" ولی در شرح کار های خداوند در روز چهارم آفرینش گفته میشود که : "و خداوند گفت که نیرها در فلک آسمان باشند تا به زمین روشنی دهند و روز را از شب جدا کنند , و خدا دو نیر بزرگ ساخت که اعظم را برای سلطنت روز و اصغر را برای سلطنت شب , و ستارگان را , و همه آنها را در فلک آسمان گذاشت تا بر زمین روشنایی دهند , و خدا دید که نیکوست , و شام بود و صبح بود روز چهارم"( بدین ترتیب در سه روز اول آفرینش قبل از آفرینش ماه و خورشید , شب و روز شده بود!)
در باب آفرینش انسان هر سه آئین سامی باور دارند که خدا اولین انسان , آدم را از گل آفرید و در او از روح خود دمید.پس از چندی حوا , همسر آدم و نخستین زن , را از دنده ی چپ آدم آفرید.(البته برخی از مسلمانان آفرینش حوا از دنده ی چپ آدم را رد میکنند و باور دارند که خدا , حوا را از گل باقی مانده از آدم خلق کرد.)خدا به این زوج دستور داد که در بهشت بگردند و از همه ی میوه ها به غیر از یکی (که به میوه ی معرفت نیک از بد معروف است) نخورند.برخی این میوه را گندم برخی سیب و ... میدانند.خلاصه روزی شیطان , مقرب ترین فرد قبل از آفرینش آدم به خدا که به دلیل سجده نکردن به آدم از درگاه الهی رانده شده بود و قسم خورده بود آدم را فریب دهد , مار را فریب داد و به داخل دهن او رفت و به قصد فریب دادن آدم وارد بهشت شد.(البته لازم به ذکر است که مسلمانان قبول ندارند که شیطان از از طریق راه یافتن به دهن مار و پنهان شدن در کالبد مار حوا را فریب داده.باید از آنها پرسید پس او که از درگاه الهی رانده شده بود چگونه دوباره توانست به آن راه یابد؟).بقیه داستان را از تورات نقل میکنیم: "و زن (حوا) به مار گفت از میوه درختان باغ میخوریم لیکن از میوه درختی که در وسط باغ (بهشت) است نمیخوریم , زیرا خدا گفت از آن مخورید وگرنه میمیرید" "... و مار به زن گفت: هر آینه با خوردن این میوه نخواهید مرد , بلکه خدا میداند در روزی که از آن بخورید چشمانتان باز میشود و مانند خدا عارف نیک و بد خواهید شد.پس زن از میوه درخت گرفته بخورد و به شوهر خود نیز داد". گفته شده پس از این نافرمانی از امر الهی و خوردن میوه ممنوعه عورت آدم و حوا پیدا شد.پش شرم کردند و عورت های خود را پوشاندند و خود را از خدا غایم کردند. ادامه این داستان را از تورات میخوانیم" ... و خداوند گت: اینک که آدم از درخت معرفت نیک و بد خورده همانا مثل ما شده و عارف نیک و بد گردیده است , و اینک مبادا دست خود را دراز کند و از درخت حیات نیز گرفته و بخورد و تا ابد زنده بماند.پس خدا او را از بهش بیرون کرد تا کار زمینی را که از آن گرفته شده بود بکند و شمشیر آتشباری را که به هر شو گردش میکرد مامور ساخت تا درخت زندگی را محافظت کند"
"... و آدم به زن خود حوا در آمد و او آبستن شد و قابیل را زائید , و بار دیگر آبستن شد و هابیل را زائید , و هابیل یه گله داری پرداخت و قابیل به زراعت.و بعد به مرور ایام قابیل از محصول زمین خود برای خداوند هدیه آورد و هابیل نیز نوزادان گله خود و پیه آنها را برای خداوند آورد , و خداوند هدیه هابیل را پسندید اما هدیه قابیل را منظور نداشت.پس خسم قابیل برافروخته شد و سر خود را به زیر افکند.آنگاه خداوند به او گفت چرا خشمناک شدی؟اگر تو هم هدیه ای مثل هابیل می آوردی هر آینه قبول من میشد.و واقع شد که چون به صحرا رفتند قابیل بر برادر خود هابیل برخاسته او را بکشت".این داستان با اندکی تفاوت در قرآن و احادیث هم آورده شده است.
پایان بخش اول .ادامه دارد... نوشته شده در مهشید 26 بهمن 3747 زرتشتی

۶۲ نظر:

  1. شاهین چان بسیار عالی بود من از روش یک کپی برداشتم منتظر قسمت دوم هم هستیم
    پاینده ایران و ایرانیان ایراندوست

    پاسخحذف
  2. شاهین جان متشکرم که خبرم کردی تا مطلبت رو بخونم.
    ساقی هم فیلتر شده بود، اصولن بچه ها که فیلتر می شن یه شماره بهشون اضافه کنی درست می شه الان ساقی شمارش 2 شده.
    قربانت

    پاسخحذف
  3. داداشم زرتشت وکوروش و این مسخره بازی ها را جمع کن تو را به خدا .........
    زرتشت ( ع ) و کوروش ( ع ) خود بر منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی ( ص ) خبر دادند و مردم این خاک پاک را بشارت دادند بعد شما ماندی تو زرتشت ..........
    همه و همه مقدمه بر وجود محمد و دینش بودند .....
    یعنی شما میگی دین زرتشت کامل نه محمد .........

    پاسخحذف
  4. درود بر دوست پرهیخته و دانایم.
    خوب کردی که مرا از نبشتن دنباله ی آن نوشتار پرمایه ات آگاه کردی ، زین پس هم چنین کن. من همه ی نبشته هایت را در یک فایل گردآورده ام که بتوانم در پایان ، بر آن چیزی بنویسم. در پایان اش نوشته ای پیرامون اش خواهم نوشت ، که در فرجام با هم به گفتگو درباره ی آن خواهیم نشست ، چرا که با برخی از رویکردهای شما همداستان نیستم و برخی را اما می پذیرم. به هر سان نوشتار بسیار بسیار خوب و پرمایه ای است و اینبار هم چون نوشته های پیشین ، آموزنده بود

    پاسخحذف
  5. راستی درباره ی بلاگر هم اگر باز هم تارنگارم را پالاستند ، فرمانتان به دیده ی سپاسه! دیگر رخت از بلاگفا خواهیم بست و به بلاگر نشینان خواهم پیوست ، البته اگر تا آن زمان بازهم بخواهم باشم و بنویسم.

    پاسخحذف
  6. شاهین (نویسند وبلاگ)۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۰

    پاسخ به اهورمهور:
    مسخره تویی با باور های احمقانه ات که بیش از صد ها سال هست که ما ایرانیان را بیچاره کرده.ببینم غیب گفتی؟کوروش بزرگ و اشو زرتشت هم تازی پرست بودن و ما نمیدونستیم؟جمع کن این بساط خرافه و دروغ گویی رو.واژه ی منحوس تازی (ع) را دنبال نام پاک این دو بزرگوار ننویس

    پاسخحذف
  7. نوشتار جالبی بود. موفق باشید دوست عزیز
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  8. محبوبه عموآقایی۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۴۴

    درووووود
    خوبی شاهین جان

    اسپندارمذگان رو تبریک می گم
    برات قلبی مالامال از شادی و عشق دارم

    امیدوارم موفق باشی

    امروز امتحانم تموم شد
    مطلبو می خوونم
    همه اش رو هم قبول می کنم

    [نیشخند][چشمک]

    مگر اینکه.....

    دلم نیم خواد دوباره با هم بحث کنیم[نیشخند][چشمک]

    از مادر زمین سالی پر بار و پر زایش خواستارم

    در پناه خداا
    بدروووود[قلب][گل][قلب]

    پاسخحذف
  9. 29 بهمن سپندار مزگان روز عشق ایرانی بر شما و بر همه ایرانیان خجسته باد
    به مناسبت سوم اسفند و کودتای سوم اسفند رضا شاه بزرگ
    بروزم

    پاسخحذف
  10. محبوبه عموآقایی۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۹:۳۵

    درووود

    خوبی؟

    من گمونم این اسندارمذگان فقط مال خانوما نیست
    مال همه است
    دوست داشتن و عشق رو گسترش می داده

    بگذریم

    من یه چیز و نفهمیدم
    تو الان دانشگاهی یا پیش دانشگاهی؟؟

    اما خوب من خووندم مطالبتو
    حالا نظرمو بعد که سرت خلوت شد می دم تا فکرتو تو امتحانت در گیر نکنه
    خوب می دوونم می خوای به کجا برسی[چشمک]

    من نیم خواستم هیچ وقت باهات بحث کنم تا برات سو’ تفاهم نشه من دارم عقاید خودمو بهت تحمیل می کنم
    گفتمم که تو خدا پرستی
    گفتار و کردار و پندار نیک داری
    همین کافیه
    حالا نمی دونم تو نماز هم می خوونی یا نه
    چون یکی از دوستام نمازم می خوووند
    خدا از ما همینو می خواد

    معلوومه که موافقم
    البته نه با قسمت های تخریبیش[چشمک][نیشخند]

    بعد پاسخاتو می دم

    در پناه خدا
    در آزمونات پیروز باشی
    بدروووود

    پاسخحذف
  11. درود شاهین جان
    من هم تارنگار وزین ات را به پیوندهایم افزودم.
    پیروز باشید
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  12. درود دوست من ...
    شاهین جان ، واقعن حال و حوصله ات رو تحسین می کنم که داری این شر و ور های ادیان رو موشکافانه بررسی میکنی ...به جز چرت و پرت ، هر چی به این کتابا بگی خیانت کردی در حق بشریت !
    مخصوصن این تورات که برای دیوانه کردن یک لشکر انسان عاقل کافیه ...
    در مورد آفرینش جهان ، زکریای رازی یک پرسش فلسفی خیلی جالب داره :
    «اگر خداوند خالق جهان است، چرا پیش از خلق جهان جهان را خلق نکرد؟»
    فکر می کنم خیلی جای تفکر داره ...
    --
    راستی این عبارت خسم قابیل که تو پاراگراف آحر نوشتی ...منظورت خشم ه یا خصم ؟!؟
    شوخی می کنم البته ...
    --
    پیروز و پاینده باشی .

    پاسخحذف
  13. وبلاگ من فیلتر شده لطفا" لینک آنرا ویرایش کنید

    توافقات پنهان برای اعزام تروریست به داخل کشور:
    بروزم

    پاسخحذف
  14. مهربان یار
    از آشنایی با شما و وبلاگ زیبایتان خیلی خوشحالم
    و بیصبرانه در انتظار ادامه این مطلب هستم
    پیروز و سربلند باشید
    پاینده ایران آریایی و ایرانیان آریایی

    پاسخحذف
  15. برای لاغر شدن قهوه بخورید
    بروزم

    پاسخحذف
  16. درود شاهین گرامی
    با افتخار لینک شدید
    در مورد به روز کردن هم چشم حتما اطلاع رسانی میکنم

    پاسخحذف
  17. روزهای پس از "خاطره ی حضور من"!

    پاسخحذف
  18. پاینده ایران(گلهای فراوان)

    پاسخحذف
  19. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  20. ببین اقا شاهین خودت قول دادی اگر فقط به شخص شما توهین کنم نظر را حذف نمی کنید لذا اجازه بدهید حقایقی را عرض کنم که خودتان تا به حال از ان غافل بودید ...........

    این مادر کسکشت خیلی جنده هست به طوری که من جنده ای به مثل او ندیده ام ...........
    زنیکه بی شرف دیشب کیرم را گرفته بود و رها نمی کرد ..........
    می گفتم اخه دیوس برو کیر شاهینت را بگیر .......
    می گفت = نه من می خوام برات ساک بزنم .......
    بالاخره بی شرف تا ساعت 3 نصف شب ولم نمی کرد تا اخر کیرم را چنان تو کونش کردک که داد زد مسعود جونم کجایی ننه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    فکر کنم یک لیتر ابم را ریختم تو کون اون ننه بی ناموست و شاید به زودی صاحب برادر یا خواهر شدی ........

    به هر حال برو از ننت بپرس اگه اولش انکار کرد ولش کن چون نمی خواهد کسی بفهمه .............

    حقیقت تلخه شاهین ولی ننت خیلی جنده است ......

    پاسخحذف
  21. خدایی زرتشت دیگه کدوم خری که دورش جمع شدید دین فقط دین کوروش کبیر .......

    مرگ بر زرتشت پیر اتشی
    درود بر کوروش یکتا پرست

    پاسخحذف
  22. دروووود شاهین عزیزم
    ببین برای خراب کردن یه چیز بهترین راه اینه که به بدترین شکل از اون دفاع کنی
    اینو دکتر شریعتی می گن( خدایش بیامرزد)
    من می توونم درک کنم شرایط نا باربر و نا جوان مردانه شما رو نه فقط تو غیر مسلمونا را به یکجور نمی دونم چطوری بگم جریحه دار کرده و حالت دشمنی بهتون دست داده
    ولی دینی که من شناختم لا اکراه فی الدین بوده و بس
    خودت که می دونی روز دست کم یک بار اینو تکرار می کنم تو آیه الکرسی هست
    برداشت سایرین از دین نمی توونه معنی واقعی دین باشه
    من همیشه تو رو دوست داشتم و از صحبت کردن باهات لذت بردم
    تو اهل تحقیق و خردی و همین کافی هست
    من نیم خواستم بیشتر ازاین تو رو جریحه دار کنم فکذر می کردم با تفکر و مطالعه خودت راه حقیقی رو پیدا می کنی
    می دوونی که من اصفهانی هستم
    ما اصفهانی ها بلد نیستیم مثل تهرانی ها چاخان پاخان کنیم و الکی تعریف کنیم حرفی رو که باید اخر بزنیم همون اول می زنیم
    به قول بعضی ها ما سیاست مدار نیستیم نمی تونیم مثل تهرانی ها با پنبه سر ببریم
    اینو گفتم ناراحت نشی!
    آیا همه اصفهانی و تهرانی ها شامل این تعریف می شن؟؟؟
    قضاوت کردن در مورد همه به یک شکل اشتباه محض هست
    حالا از روی این تعریف نیمشه یه اصفهانی یا تهرانی رو هم شناخت غیر از اینه؟؟؟
    بگو اشتباه می گی
    ببین من راهنمایی که بودم معلم پرورشیم سعی می کرد بهم بگه غیر مسلمونا نجسن و ... این حرفا
    البته خودشم می گفت نباید به طوری برخورد کنی که متوجه و ناراحت بشنا
    اما باید مواظب باشی چیزا روبعد آب بکشی ببخشید من رکم
    اون موقع من تازه یه دختر 10-12 ساله بودم
    خیلی برام سخت بود تابع دینی باشم که خدا بندگانشوفقط به خاطر اختلاف عقیده متفاوت می ذاره
    یا حتی بعضی که حالا شاید درست نباشه بگم اما بعضی مجتهدا و تو قانون!!! وجود داره مسلمان را برای غیر مسلمان قصاص نمی کنن
    تو اون بچگی وای اینقدر قرآن ورق می زدم فقط یه دلیل براش بیاورم که بگم تو اشتباه می کنی
    مطمئن باش اگه می آوردمم اون قبول نمی کرد
    مردم سخت باور می کنن که دارن اشتباه می کنن
    و اینکه بخوای بهشونن ثابت کین اشتباه می کنین یه اشتباه بزرگتره و بی نتیجه است

    اما الان که قرآن می خوونم می دوونم خدا منظورش از اسلام تسلیم بودن در برابر حق هست و بس
    من ایه نمی توونم برات بگم شماره و سوره رو حفظ نیم کنم
    حالا می گردم پیدا کردم بگم بهت
    ولی اونجا که می گه یهودی و مسیحی و مسلمون باید یکتا پرست باشن و این کافی است بهم ثابت می کنه اونا اشتباه می کنن
    اگه یهوی ها و مسیحی ها الان از نظر ما رد می شن به خاطر شرکشونه و بس
    من در زندگیم شانس خیلی بزرگی آوردم در خانواده یی بودم که منو به مطالعه و داشتن دیدگاه درست تشویق کردن
    و با کسایی آشنا شدم که در کنار اونا بودن دید منو باز کرده
    امیدوارم تا شنبه نیای ببینی من این قدر نوشتم
    چون هنوز سر اونا که می خواستم بنویسم نرفتم!!!

    پاسخحذف
  23. محبوبه عموآقایی۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۲

    این نظرات خصوصی نداره
    خوب شاید من بخوام یه چیزایی رو بگم که فقط خودت بخوونی


    نمی دونمی یک از دوستانم دچار سوء تفاهم شده بودن
    خانم لیلا من همین جا ازتو پوزش می خوام اگه دچار سوءتفاهم شدید از نوشته های من
    من خودم دقیقا نفهمیدم برای کدوم قسمت و چرا شما ناراحت شدید اما پوزش می خوام نگران نباشین منم خودم پارسم هرگز به ایرانی جماعت توهین نمی کنم ما رو هم با تازی کار نیست
    در پناه خدا
    امیدوارم آزمونات خوب بشه
    از درس عقب نمونی
    امثال کنکوریا!
    بدروووود

    پاسخحذف
  24. بااجازه شاهین عزیز من از محبوبه گرامی یه سوال دارم؟
    محبوبه جان خیلی خوشحالم از اینکه این گفتار و اندیشه رو ازت دیدم و از آشنایی باهات خوشحال تر میشم من هم دقیقا مثل تو روزگاری سوالات زیادی داشتم که توسط همین معلم ها جواب داده نشد و سرخورده شد : فقط از سوالم سوبرداشت نکن لطفا :
    میخواستم ازت بپرسم تو که قرآن رو خوندی و باهاش انس داری به نظرت چیزی که غیر انسانی باشه در قرآن هست یا نه؟؟و اگه من مثالی برات بیارم میتونی بهش جواب بدی ؟

    پاسخحذف
  25. شاهین (نویسنده وبلاگ)۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۵۳

    در پاسخ به علی ابراهیمی که با نام های گوناگون چرت و پرت میگی:
    اولا اینکه اینقدر خایه نداری نام درستتو بنویسی
    دوم عزیزم قرار نیست اینجا دفترچه خاطرات مامانتو بخونی

    پاسخحذف
  26. شاهین (نویسنده وبلاگ)۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۳۴

    درود بر محبوبه عزیز
    دوست من , من همیشه گفتم و باز هم میگم.هیچ دشمنی با اسلام و قرآن ندارم.ولی برخی از اندیشه های اسلامی و بعضی از مسلمانان پاشون رو بیش از گلیمشون دراز کرده و در همه چیز دخالت میکنند و چون باور دارن اندیشه هاشون همه رواست و کوچکترین کم بودی هم درش نیست بسیار پر رو شده و هر کسی هم که به موشکافی در اندیشه هاشون بپردازه کشتنی میشه.درست شده مانند مسیحیت در قرون وسطا.برای همین من و امثال من میخواهیم به این پر مدعا ها نشون بدیم اندیشه های شما هم خالی از اشکال و تنافض ها نیست.من نمیتونم بشینم و ببینم این افراد با زور اندیشه هایی که درش بسیار ناروایی هست رو به خورد مردمان کشورم بدهند و سواری بگیرند.
    وگرنه من با مسلمونای عادی کشورم که اکثریت هم هستند مشکلی ندارم و همان گونه هم که خودت میدونی با خیلی هاشون هم رابطه ی خوبی دارم.مثل تو. تو یک مسلمان ایرانی به دور از خشک مغزی و کج اندیشی هستی که باور هایت رو به کسی تحمیل نمیکنی و هیچ آسیبی هم از سوی تو به کسی نمیرسه.تو و خیلی ها مثل تو اسلام رو با همون لا اکراه فی الدین میشناسن و من هم هیچ مشکلی با این باور ها ندارم.ولی امثال علی ابراهیمی که اون بالا دفترچه خاطرات مامانش رو میخونه , باور هاشون به جامعه آسیب میرسونه.اگر این باور ها رو برای خودشون داشته باشن مشکلی نداره ولی این تازی زاده ها پاشون رو بیشتر از گلیمشون دراز میکنن.من هم به راحتی میزنم تو پوزشون که فکر نکنن میتونن از همه سواری بگیرن.یا مثلا امثال معلمی که گفتی.همین ها به امثال ما خرده میگیرند که شما ها نژاد پرستین.ولی همین افکار کثیف خودشون بد ترین نوع نژاد پرستی ست. نژاد پرستی دینی !

    پاسخحذف
  27. شاهین عزیز قبل از هرچیز ازت خواهش میکنم جواب کسانی رو توهین میکنن نده بهترین جواب برای چنین کسانی بی اعتنایی و نادیده گرفتنه
    من هم چون تو به هراندیشه ای احترام میذارم جز اونی که غیر انسانی باشه و با انسانیت در تعارض

    پاسخحذف
  28. شاهین جان با نظرت کاملا موافقم
    اما ما میخوایم با همین جهل و توحش و توهین به مقام انسان مبارزه کنیم لطفا به چنین کسانی بها نده و اگر میشه حتی نظرشون رو حذف کن
    البته من با نظر مخالف مشکلی ندارم اما فکر میکنم چنین وبلاگی و چنین محیط فرهنگی جای اینطور حرفا نیست
    ظاهرا این آقا اینجا رو با جای دیگه ای اشتباه گرفته
    ما بحث میکنیم و نظر مخالف رو میشنویم اما نه توهین میکنیم نه در برابر توهین به عقایدمون ساکت می نشینیم
    بازم هم ازت معذرت میخوام که در کارت دخالت کردم
    به هرحال تو صاحب اخیتاری و هرطور صلاح بدونی باید اینجا رو اداره کنی
    پاینده باشی یار آریایی

    پاسخحذف
  29. با مطلب (درفش شکوهمند ایران زمین در زمانهای مختلف ) به روزم
    خوشحال میشم سربزنی

    پاسخحذف
  30. اینک چنان اسلام را وصف نمایم که هیچکس پیش از من آنرا وصف نکرده باشد،
    اسلام،تسلیم و سر سپردگی است،و تسلیم،یقین است
    و یقین تصدیق است و تصدیق اعتراف است
    و اعتراف به جای آوردن فرامین دین است
    و به جای آوردن آن فرامین،عمل کردن به آن است .


    واقعا اسلام را به چه شناختید ؟
    ایا اسلام را به شخصیت هایش می شناسید ؟
    ایا اسلام را به این که از کدام قوم ظهور کرده می شناسید ؟

    هیهات ... هیهات ...
    که شما را درکی از اسلام ناب محمدی نیست !




    ای دل و جان من فدای محمد *** های و هوی من از برای محمد
    آمده‏ام تا زبان به مدح و ثنایش *** بگشایم، کنم دعای محمد
    مظهر جامع صفات خدا اوست *** کی ثنایی بود سزای محمد
    کیستم من که قدر او بشناسم *** یا که باشم سخن سرای محمد
    من که باشم که وصف او بتوانم *** وصف احمد کنند برای محمد
    سید مرسلین حبیب خداوند *** کو کسی در دو کون تای محمد
    قدر او برتر است از همه قدری *** نرسد کس به اصطفای محمد
    ماند روح القدس ز همرهی او *** در شب معراج و ارتقای محمد
    گفتا نزدیک‏تر گرآیم از این من *** بال و پر سوزدم خدای محمد
    غایت آفرینش همه هستی *** نیست جز ذات بابهای محمد
    نور او رو نمود از اول خلقت *** دیگر آن جمله در قفای محمد
    گرچه بی سایه بود شخص لطیفش *** همه بودند سایه‏های محمد
    می‏رسد دمبدم ز قبّه افلاک *** نصّ «لولاک» از برای محمد
    جمله عالم طفیل ذات شریفش *** آمده بهر رو نمای محمد
    آن‏چنان زد ندای عالی ایمان *** که جهان پر شد از ندای محمد
    کوس توحید در زمین و زمان کوفت *** آسمان گیر شد صدای محمد
    بانگ اسلام در جهان همه پیچید *** قبّه چرخ شد درای محمد
    انبیا جمله در دعا به شب و روز *** خواسته از خدا لقای محمد
    همه را آرزوی امنی او *** طالب شرع جانفزای محمد
    او چون کلّ است و دیگران همه اجزا *** مجتمع جمله در ردای محمد
    هست او روح این جهان به‏حقیقت *** انبیا جملگی قوای محمد
    هیچ پیغمبری دیگر نشد او را *** ابتلا هم چو ابتلای محمد
    بهر آن تا کند شفاعت بنده *** آمده‏ام بر در سرای محمد
    می‏کنم فخر بر شهان و سلاطین *** ز آن که هستم کمین گدای محمد
    یا الهی به حق عزت وجاهت *** که کنی روزیم لقای محمد
    کنیم حشر در ملازمت او *** دهیم جای در لوای محمد
    فیض را جرعه‏ای دهی ز شرابش *** تا که شفا یابد از دوای محمد

    پاسخحذف
  31. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  32. سپاسگذارم شاهین عزیز
    با ( موزائیک ناپل تحریف تاریخ ) به روزم

    پاسخحذف
  33. محبوبه عموآقایی۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۱

    درووود آریاناز نازنین
    شما خیلی بزرگوارین که به من گفتید من با قرآن انس دارم
    خیلی برام زیاد بود
    اما چشـــــــم
    من در خدمت هستم
    اما باید بگم قرآن را نمی شه جز جز نگاه کرد و تفسیر کرد باید کلی نگاه کرد و در کنار هم اینا همه اش یه کتاب هست
    اینو اولش بگم که خیلی خیلی بهش توجه بشه
    مثل تلویزیون خودمون نباشه یه تیکه از حرف مردم می کنه می یاره پخش کنه فقط برای تخریب

    پاسخحذف
  34. محبوبه عموآقایی۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۳

    درووود شاهین عزیزم
    ببین اون نظر اون که به اسم زرتشت گذاشته( نمی دونم اسمشو از کجا می دونی همون که می گی اسمش علی ابراهیمی هست) را پاک کن
    خواهش می کنم
    تو به اون می گی مسلمـــــــــــون
    واقعا که
    اون حتی خدا را هم قبول نداره
    اگه فقط یه ثانیه خدا را در نظر می گرفت این اراجیف نمی نوشت تو فقط باید اراجیفش پاک می کرد و جوابشو نمی دادی
    معلوم نیست از کدوم جهنمی اومده که حتی اگه دین نداره
    ذره ای انسانیت هم تو وجودش نیست
    می دونی اون الان دست کم شامل قذف می شه و مجازاتش 80 تازیانه است
    جواب همچین ادمایی رونده
    من نمی خوام اینجا جولانگاه کسایی باشه که حتی وجودشو نداره بدون توهین به کسی دیدگاهاشونو بگن
    ما داریم مثل گذشته مثل دو تا دوست حرف می زنیم
    همین

    راستی این داستان نبود
    واقعیت بود
    1
    ببین من متن 1 از 5 شروع می کنم
    نمی دونم تو چرا مسئله خلقت از دید ادیان به قول خودت سامی رو نوشتی
    اما که چی؟
    یعنی شما اعتقاد ندارین؟
    خوب من بی تقصیرم
    اگه نظریه دارووین رو قبول داری حرفی نیست
    ما نمی خوایم اجدادمون به میمون ها برسه!!
    البته می دونی تو تفسیر خووندم که نوشته بود یه سری انسان های نخستین قبل از ما وجود داشتن اونا که ظاهرشون با ما خیلی متفاوت بود و می گن اونا ادامه تکامل داروینن
    اما خدا خود ادم و حوا را از گل آفریدو ما معتقدیم پدر و مادر همه ما اونها هستند حتی پدر و مادر تو
    این که در اوستا در این مورد چیزی نیست کاملا برای من قابل توجیح هست
    چون ما معتقدیم 5 پیام آور با کتاب داریم بقیه تبلیغی هستند و زرتشت( درود خدا بر او) از پیامبران تبلیغی هست و چیزی اضافه تری نیست که بخواهد بگوید
    حالا نمی دونم منظورت از هیچ افریدن چی هست
    خوب یه چیز تا نباشه وجود نداره
    وقتی خدا می گه موجود باشه وجود پیدا می کنه
    بله حالا از بقیه خاک یا از پهلوی چپ بلاخره زننان را آفرید برای آرامش شما خووندی تو قرآن؟؟؟
    می دونی که مسلمونا اعتقاد دارن کتاب مسیحی و یهودی خیلی تحریف شده پس سر اونا بحث نمی کنیم
    اما واقعا جای تعجب داره تو تورات نوشته خدا به خاطر این که آدم درخت جاودانگی را نخوره مثل درخت نیک و بد و جاودانه بشه اونا از بهشت رونده تو اینو باور می کنی؟
    او خدا را خیلی پائین می یارن و یانه که ما می گیم تحریف هست
    البته نه اینکه دست نیافتنی بشه اینا بعد توضیح می دم
    اما دارم روی آفرینش کار می کنم اطلاعاتم که تکمیل تر شد برات حتما می نویسم

    2


    آیه 9-12 فصلت خلقت در شش روز هست
    همه جا
    ببین مثلا من بگم 10 روز ما مشغول کوه نوردی بودیم تا روز 12 برگشتیم
    نه این که 12 زور دیگه یعنی سر اون 10 روز 2 روز دیگه
    این که جای بحث نداره تو تفسیر منم خووندم می تونی بری بخوونی

    پاسخحذف
  35. محبوبه عموآقایی۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۴

    3
    من یه چیزو نمی فهمم
    یعنی چی شما فقط خدا رو به نیکی قبول دارید نه جبار و...
    اینا همه اش صفت هست که موصوفش یکی هست
    غیر از اینه؟؟؟
    بعد خدا اگه جبار نباشه کی قرار کسایی که مثلا می رن 10 نفر رو می کشن
    با سرنوشت یه ملت بازی می کنن و ... مقابله کنه
    به سزای اعمالشون برسونه اونها رو؟؟؟
    اینا همه صفت نه ذات خدا
    که بخوای بگی از شما خوبه و از ما آخه
    نمی خوام از دیگر ادیان دفاع کنم اما در دین بودایی و هندویی بر خلاف ما ها از ذات حرف می زنند نه اینکه وجود نداشته باشه نه اینکه اخلاق وجود نداره در اونها
    این ادیان هم دین هایی بودن که سالها مردم مشرق زمین را به نیکی و پرستش خدا دعوت کردند و این طور هم که خود قرآن گفته دین هایی بوده که به اونها اشاره نشده ولی دلیلی نداره که وجود نداره
    تو این حتی بعضی از مسلمونام اشتباه می کنن و اونا را کافر می دونن که این اصلا صحیح نیست
    4
    خوب تو اسلام و سایر ادیان هم خوب جزای نیکی جز نیکی نست
    خوشحالم که هر دو به دنیای پس از مرگ اعتقاد داریم
    چون من واقعا نمی دونستم اونا چطور باید ثابت کنم
    من یه چیز اصلا نمی فهمم مگه ما چیزی غیر از این هفت مرحله ام داریم
    اندیشه نیک
    عدل و درستی
    چیریگی و فرمان روایی بر خود( مثل پرهیزکاری تقوی)
    رحمت و ایثار
    رسایی و تکامل جاودانگی ( بهشت) و خرد
    خوب همه دین ها اینا رو از پیروانشون می خوان غیر ایز اینه
    این که ما خدا را خیلی بالا می بریم یعنی چی؟
    خوب اون آفریدگار ماست
    و خودش به ما می گه ما می تونیم به مقامی برسیم حتی بالاتر از فرشتگان
    این از هر کی بپرسی بهت می گه تو اسلام بهش معتقدن
    5
    ببیم ما نمی گیم جبر وجود داره ما نمی گیم خدا هر کی رو بخواهد هدایت می کنه درسته این معنی ظاهریش هست معنی اجبار و تفاوت گذاشتن نمی ده
    تو باید بخوای که خدا بهت بگه
    همان طور که زرتشت (درود خدا بر او ) می گه
    غیر از اینه من نمی دونم چرا نویسنده تفاوت می بینی ولی هیچ تفاوتی نیست
    6
    این روح هستی منظور کی هست
    غیر از خدا؟؟
    من نمی دونم این کیه؟؟؟؟

    7
    هیچ حرفی برای توصیف پیامبران ندارم و سکوت را ترجیح می دم
    نمی دونم منظور از طلبه شکنجه از طرف اونا چیه
    خوب اونا مامور بودن مردو را به یکتا پرستی دعوت کنن بعد مردمی که ایمان نمی آوردن هیچ قصد جونشون می کردن خوب باید بپذیری اونا می خواستن همون اندک یاران و خداپرستانو رو هم از بین ببرن
    اونا باید چیکار می کردن؟؟

    8
    منظورت از مناجات و گفتگو با خدا چی هست
    خودت که می دونی اوستا از طرف خود اشورزشت هست نه گفته خدا
    اون در جایگاه دعا های ما قرار می گیره نه کتاب
    مثل صحیفه سجادیه نهج البلاغه و سایر دعاها کمیل و جوشن کبیر و...
    کافی بری نگاه کن
    اونام گفتگو هست
    و خیلی زیباست


    9

    ببین تو تا حالا نفس اماره شنیدی
    اون هست که کنار وجدان انسان ها رو به کارهای بد می کشونه
    و تنها ایمان و تقوی است انسان رو نگه می داره
    حالا این رهبر چه حرفیه؟
    تو داری به یه سری انسان کامل نه حالا پیام آور توهین می کنی!


    10
    مطمئن باش حرف ما مثل عنب و انگور هست
    تو اول باید خدا را قبول داشته باشی تا بعد خدا گونه باشی
    این ادیان سامی هم همینو می گن
    شک نکن


    ببخشید امیدوارم بتوونی پیدا کنی و منظورمو خوب متوجه شی
    اگه یکم گنگ بود بیشتر اشاره کنم به کجاست

    اما اونجا که خدا رو از منظر مصریا می گی برام خییل جالب بود چون اصلا نیم دونستم اما نیم دونم چه ربطی به بحث ما داشت

    خیلی خیلی ازت ممنون

    در پناه خدا
    بدروود

    پاسخحذف
  36. محمد علی ابراهیمی۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۶

    تو گه می خوری اسم من را در وبلاگ خود میاوری و می گویی ان حقایق را من گفتم !
    بی شعور من را چه کار به کوروش اگر چشم باز کنی خواهی دید ان کس که با اسم زرتشت خره برای تو کامنت گذاشته یکی از مذاهب دین تو است که کوروش را ستوده و زرتشت را رد کرده !
    شما خجالت نمی کشید که تهمت می زنید !
    زرتشت بهت یاد داده تهمت بزنی !

    البته من با حقایق مخالفتی ندارم .

    پاسخحذف
  37. آب دهان و تف و ادرار
    بروزم

    پاسخحذف
  38. محبوبه عموآقایی۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۰

    دروووود

    خیلی بی ادبی هر کی هستی آقای علی ابراهیمی
    از کوزه همان تراود که دروست

    شاهین عزیزم من امروز نظر گذاشتم شاید تا شنبه یا یکشنبه نیام
    به کارات برس
    نمی خواستم خلاف حرفم کاری کرده باشم
    اما این جوری پیش اومد
    هر وقت تونستی بخوون پاسخ بده

    مواظب خودت باش
    در پناه خدا
    بدرووود

    پاسخحذف
  39. درود محبوبه گرامی
    قبل از هرچیز بگم که قصد من درک حقیقت هست نه تخریب چیزی .
    من هم تاجایی که میتونستم قرآن رو خوندم و به مسائلی برخورد کردم که از نظرم انسانی نیست در اینجا یه سوال ازت دارم تو که میگی کتاب ادیان مسیحی و یهودی تحریف شده به نظرت ممکنه کتاب آسمانی شما هم تحریف شده باشه؟؟ و اگر جوابت نه هست میتونی براش سندی بیاری؟؟
    و یه سوال خیلی کوچیک آیه 24 سوره مبارکه نساء در مورد نکاح با زنان شوهر دار صحبت کرده و گفته نکاح با زنان شوهر دار برشما حرام گردید مگر زنانی که در جنگ با کفار مالک شده اید .
    و آیات دیگه این سوره که مضمونی این چنین داره مثل اینکه اگر وضع مالی خوبی ندارید و نمیتونید زن آزاد بگیرید یک کنیز اختیار کنید .و حق مالکیت مردان بر زنان و چیزهایی از این دست .
    در زمان کورش بزرگ زندانیان آزاد میشدند و انسانها به غنیمت گرفته نمی شدند کورش پیرو تعالیم اشوزرتشت بوده
    غیر از تمام مواردی که مطرح کردم به نظرت خدای اشوزرتشت با خدای پیامبر اسلام متفاوت بوده؟
    خدایی که در یک جا زن و مرد رو مساوی قرار داده در یکجا به مردان حق برتری داده؟ در ایران هیچگاه برده داری وجود نداشته خدایی که در تعالیم اشوزرتشت برده داری رو نفی کرده در یکجاداشتن کنیز و غلام و به اسارت گرفتن انسانها رو توصیه کرده؟؟
    محبوبه عزیز خوشحال میشم نظراتت رو در این مورد بدونم .
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  40. محبوبه گرامی
    در سخنانت به یک نکته برخوردم در جایی از سخنانت گفتی : (چون ما معتقدیم 5 پیام آور با کتاب داریم بقیه تبلیغی هستند و زرتشت( درود خدا بر او) از پیامبران تبلیغی هست و چیزی اضافه تری نیست که بخواهد بگوید .........خودت که می دونی اوستا از طرف خود اشورزشت هست نه گفته خدا
    اون در جایگاه دعا های ما قرار می گیره نه کتاب
    مثل صحیفه سجادیه نهج البلاغه و سایر دعاها کمیل و جوشن کبیر و...
    کافی بری نگاه کن
    اونام گفتگو هست
    و خیلی زیباست)
    من با این گفته مخالفم چون ما اعتقاد نداریم که اشوزرتشت پیامبر تبلیغی است و او را داری کتاب آسمانی می دانیم کتاب آسمانی زرتشی ها گاتاها نام دارد که به معنی سروده های روحانی و آسمانی است .
    خیلی ها فکر میکنند که اوستا کتاب آسمانی زرتشتیان است اما اینطور نیست اوستا مجموعا به کتاب هایی گفته میشود که برای زرتشتیان سپنه (مقدس) و مورد احترام است .
    کتاب گاتاها که کتاب آسمانی زرتشتیان است و در حدود 3800 سال پیش توسط اشوزرتشت آورده شده تا بخش هایی از کتاب خورده اوستا که به زبان پارسی است همگی برای زرتشتیان مقدس هستند بنابراین اوستا یک کتاب واحد نیست .
    دین زرتشت هم مانند تمام ادیان دیگر از دوبخش تشکیل گردیده مانند اسلام که تمام مسلمانان جهان پیامبر اسلام را قبول دارند اما پیرو مذاهب گوناگون هستند یا دین مسیحیت که همه مسیح را پیامبر میدانند اما دارای فرقه های گوناگون مثل کاتولیک ، پروتستان یا ارتودکس هستند .
    کتاب دینی یا آسمانی زرتشتیان گاتاها نام دارد و و کتاب های بسیاری که در گذر زمان بسته به شرایط زمان و مکان به وسیله موبدان بزرگ زرتشتی نوشته شده و مورد پذیرش بهدینان قرار گرفته و مفاهیم آنها برای زرتشتیان گرامی و مقدس بوده و تاریخ و فرهنگ بهدینان را تشکیل داده که در درازای تاریخ پاسدار این کیش اهورایی بوده و مجموها شامل پنج بخش یسنا ، یشتها ، وندیداد ، ویسپرد و خرده اوستا می باشد .
    در حقیقت می توان گفت کتاب گاتاها مانند قرآن مجید و اوستا مانند کتاب نهج البلاغه نزد شیعیان جهان می باشد .
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  41. به علت اشتباهی که بعضی از هموطنانمون در مورد معنای اسم قم دارند (که آنهم تقصیر دولت نامردان ایران است)
    این مطلب را اینجا منتشر میکنم
    یروزم

    پاسخحذف
  42. محبوبه عموآقایی۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۸:۲۲

    دروووود آریا ناز نازنین

    ببخشید من دیر پاسخت دادم داشتم خوب بهش فکر و اندیشه می کردم
    از سخنانت مشخص شما هم از هم وطنان زرتشتی ما هستی
    ببین اول از این که چرا از زنانی که بدست می آوردین را مالک می شدید
    اگر از مسلمونا بودن خوب دیگه به عنوانی که بر گردونده نمی شدند حق داشتن به ازدواج خودشون در بیارن
    مثل یه جور طلاق می مونه
    ما با زنان کافر نمی تونیم ازدواج کنیم
    کافر فرق می کنه با سایر دین
    اونجا هم پسوند مومن داره
    ببین می دونم شاید تا حالا چندین بار این توجیح را شنیده باشی
    اما جبر زمان و مکان رو نمی شه تغییر داد
    تو خودت تا حالا چند بار آرزو کردی با همه سختی هاش 2500 سال قبل ساکن ایران بودی نه الان
    بعد از دوبار حمله شدید مغولان و تازیان؟؟؟
    اگه بگم اون رسم اون زمان بوده که با برده هشون این طوری برخورد می کردن شاید قانع کننده به نظر نرسه
    من همیشه به خاطر پذیرفتن این قانع می شدم
    فیلم هایی که از کره پخش می کد می دیدی یا نه
    اونجام برده ها به راحتی خرید و فروش می شدند
    شاید الان برای شما و من خیلی سخت باشه اینو بپذیریم
    ولی نمی تونیم انکار کنیم حتی در صد سال گذشته مسئله برده داری یه مسئله معمول بود
    ولی الان همه قوانین بین المللی و داخلی این کارو به شدت بد می شمارند
    من خووندم استفاده از برده های خود یک شرایط فقهی لاززم داره بذار اونو پیدا می کنم
    ببین حالا اون
    ولی برده ها دو شرایط داشتن
    این که خودشون باهاشون رابطه داشته باشن که گفتم شرایط داشته که باید بیشتر بررسی کنم و بهت بگم
    ولی وقتی بوده کسایی دیگه می خواسته با اونا ازدواج کنه که گفته از برده های مومن و پاک استفاده کنی اگه فکر می کیند شرایط براتون سخته چون نا خواسته اونا از نظر فرهنگ و ... از زنان آزاد کمتر بودن ( خواهش می کنم با شرایط اون موقع ببین. تو اگه بر باد رفته را و یا حتی کارتون زنان کوچک هم دیده باشی می بینی این شرایط وجود داشته به طور معمول که انگار الان تو از تلویزیون استفاده می کنی) و اگه اونا مرتکب گناه بزرگ بشن 50 ضربه تازیانه دارن نصف زنان آزاد
    یه چیز دیگه این شرایط برای جلوگیری از زنا بوده
    نمی دونم چند سال داری ولی اگه خوب اطرافتو ببینی داره بی داد می کنه
    البته نگاه اول دعوت به تقوی و خویشتن داری هست
    ولی برای کسایی که ضعیف النفس هستن و جامعه را به گند می کشن باید چی کار کرد
    نمی شه اونا رو که حذف کرد
    مگر تا روز رستاخیز
    و یه چیز دیگه آیه 33نور هم می دونی قران که من قبلا شرط کردم
    الان ازش استفاده می کنم
    ... به کنیزکان خود که مایل به عفت زنهار برای طمع دنیا جبرا به زنا وادار مکنید که هر کس آنها را اکراه به زنا کند خدا در حق آنها که مجبور بودند آمرزنده و مهربان است.
    من پارسیم و افتخار می کنم گذشته این چنین دارم
    من تازی نیستم
    دینی هم که دارم مال تازیان ینست
    پیام اورم هم خود می گوید عرب از من ولی من از عرب نیستم
    این خدای من
    اهورا مزدا خدای منه
    پروردگار و هر لفظی که تو بگی آفریدگار منه
    آفریدگار زمین و آسمانها
    آفریدگار انسان حیوانات و هر چی که بگی از آسفالت ته خیابون تا کوه های استوار
    اونا می پرستم و ستایش می کنم
    به پیام آورش ایمان دارم از آدم تا محمد ( درود خدا بر او و خاندانش)
    من یکتا پرستم پس حرف خدای تو و خدای من را اصلا قبول ندارم و نمی پذیرم


    در مورد پرسش اولت
    ببین ما که شک نداریم که راستگو تر از خدا وجود نداره
    اون تو قرآن به ما اینو گفت و 3 بار تکرار کرده اگه می تونید یه آیه مثل قران بیارید و خود گفته که نمی تونید


    و
    من اونجام گفتم اینو تو کتاب ما نوشته ( 5 پیام آور داری کتاب)
    من همون طور که قبلا هم گفتم شاید وجود داشته و برای ما گفته نشده
    من نمی توونم بگم
    من در این مورد اطلاعی ندارم اصلا
    نه گاتا رو می دونم نه خود اوستا رو
    به یکی از هم کلاسی هام که زرتشتی شده بود گفتم اوستا داری گفت نداره!!!
    من با عرض شرمندگی فقط تا حالا انجیل متی را خووندم
    تو خونمون هم فقط قران وجود داره
    من تا حالا نخووندم ببینم اصلا چی هست
    پس نمی توونم هیچ اظهار نظری بکنم
    ولی می تونم از شاهین بپرسم برام توضیح بده بعد بهت جوابمو بگم

    ممنون
    در پناه خدا
    بدروووود

    پاسخحذف
  43. شاهین (نویسنده وبلاگ)۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۵

    درود
    با سپاس از محبوبه و آریاناز گرامی به خاطر این بحث ازرشمند
    اما نخست باید به خاطر دیر کردم پوزش بخوام.واقعا سرم شلوغ شده
    در پاسخ به محبوبه گرامی:
    دوست من همان گونه که گفتم دیدگاه علی ابراهیمی را پاک نمیکنم.ولی دوست خوبم من اینقدر بی انصاف نیستم که همه را با یک چوب بزنم و بگم چون این آدم مسلمون همچین ذهن کثیفی داره پس همه ی مسلمونا اینگونه اند.من این آدم رو یکی از ذوب شدگان در ولایت وقیح و یک خشک مغز و مذهب میدونم

    پاسخحذف
  44. محبوبه گرامی
    سپاسگذارم که وقت گذاشتی و اهمیت دادی
    قبل از هرچیز باید بهت بگم اشتباه میکنی و من زرتشتی نیستم من پایبند این جمله ام :هرکه در این سرای درآید نانش دهید و از ایمانش نپرسید . فراتر از هر دین و مذهبی که داشته باشم من یک انسانم البته روی سخنم با تو نیست اما یکی از توهین آمیزترین سوالات به نظر من اینه که از کسی بپرسی چه دین و مذهبی داره میدونی چرا ؟؟ چون در اون صورت میخوای به دینش و مذهبش اگه مطابق اصول تو بود احترام بذاری اما من میگم هرانسانی حتی اگه خدا رو قبول نداشته باشه شایسته احترامه مگر اینکه از اصول انسانیت پیروی نکنه .
    من زرتشتی نیستم اما کلام اشوزرتشت رو در این زمانه از انسانی ترین کلامها می بینم و اونو پیامبر خودم و کشورم ایران میدونم و پیام آور راستی و پاکی . محبوبه عزیز در اون آیه که مطرح کردم علنا گفته مگر زنانی که در جنگ با کفار مالک آنان شده اید . یعنی یک آنها به قول شما کافر هستند و دو اینکه آنها زنانی شوهر دار هستند . شاید میگی اونا رو به دین اسلام درمی آوردن و به قول تو مثل یه جور طلاق می مونه. اما تو هم مثل من از شخصیت زن آگاهی .به جرات میتونم بگم هیچ زنی به میل و خواسته خودش تن به این عمل نمیده . و سوال من اینه که چرا برگردونده نمی شدن؟؟
    محبوبه عزیز ببین صحبت من سر زمان و مکان نیست که از برده داری در آمریکاو آفریقا یا برده داری در چند صد سال گذشته مثال میاری. صحبت من سر کلام خداست ، کلام حق و درست . آیا به نظرت خدا تابع شرایط زمان و مکانی ما انسانهاست؟؟ که در هزار و چهارصد سال پیش به دلیل شرایط زمانی اون موقع برده داری رو مجاز بدونه ؟؟ ما که در این قرن زندگی می کنیم برده داری رو عملی زشت و غیر انسانی میدونیم پدران ما هم در هزاران سال پیش اینو قبول داشتند.و ما همه آفریده خداییم و روح خدایی در وجودمون هست پس وقتی ما نمیتونیم الان قبول کنیم صد در صد خدا هم در هر زمان و مکانی برده داری رو مجاز نمیدونه ببین صحبت من سر کلام خداست نه شرایط ما انسانها در زمان های مختلف . اهورامزدا خدای یکتا هم بر آزادی انسان و برابری زن و مرد تاکید داره . پس چه دلیلی وجود داره که خدا در هزار و چهارصد سال پیش تابع رسم اون زمان باشه؟؟ مگر نه اینکه خدا مظهر عشق و پاکی و عدالت مطلقه؟؟ من هم عقیده دارم که خدا یکیست چه با نام الله چه با نام اهورامزدا .
    اما من هرگز اینو قبول نمیکنم که خدا در مقطعی از زمان برده داری رو مجاز دونسته باشه اون هم به دلیل شرایط زمان و مکان .
    مگر ما الان آفریده های خدا نیستیم؟؟ مگر ما روح خدایی و آزادی خواهی نداریم؟؟ انسان در هرشراطی ذاتا و فطرتا آزادی خواه و حق طلبه . و دلیل اون هم ناشی از روح خداییه که در وجودش دمیده شده . پس نمیشه گفت چون صد سال پیش یا هزار و چهار صد سال پیش برده داری رسم بوده خدا هم اونو تایید کرده باشه . و براش احکامی صادر کرده باشه .
    در مورد شرایط برده ها گفتی من به شخصه نفس برده داشتن رو رد میکنم و هیچ شرایطی رو هم براش در نظر نمیگیرم و قبول نخواهم کرد چون انسانها باهم برابر هستند چه در اون زمان و چه در این زمان صرف خوش رفتاری کردن و اجبار نکردن برده ها این عمل رو توجیه نمیکنه .
    در مورد تحریف کتاب هم با عرض معذرت من هنوز قانع نشدم .

    بازهم ازت سپاسگذارم به خاطر وقتی که گذاشتی و جواب هایی که بهم دادی .
    مسلما همه ما ایرانی هستیم و یکتا پرست .
    پاینده باشی هم میهن

    پاسخحذف
  45. شاهین (نویسنده وبلاگ)۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۷

    اما در باره ی دیدگاه 1:
    پرسیدی چرا به مسئله آفرینش از دیدگاه ادیان سامی پرداختم.
    در پاسخ باید بگم اگر تا پایان جستار ها منتظر بمونی میفهمی که چرا اینقدر به مسئله آفرینش پرداختم.
    ما به مسئله آفرینش گونه ی دیگری مینگریم که در جستار 3 از 5 مختصری به آن پرداختم.ولی در جستار 5 از 5 خواهی فهمید که چرا مسئله آفرینش از دید من مهم هست
    من خودم شخصا به نظریه داروین معتقدم و هیچ هم ناراحت نمیشم که باور کنم اجداد ما نوعی میمون بوده.در مقابل علم نباید و نمیتوان ایستادگی کرد.اگر ما به شوند خشک مذهب بودن جلو علم بایستیم همان کاری را میکنیم که عمر با ایرانیان, اشاعره با معتزله, صلاح الدین با سهروردی, خرافه پرستان با زکریا رازی و کلیسا با دانشمندان قرون وسطی کردند.
    در باره ی اوستا بانو آریاناز به خوبی روشن کرد که کتاب ما سروده های گاتهاست نه اوستا.بلکه اوستا مجموعه ای از کتاب های مختلف هست که به اشتباه کتاب دینی ما خوانده میشن
    اما در مورد 5 پیامبر و تبلیغی بودن رسالت زرتشت:
    این سخن واقعا خنده دار هست که زرتشت را پیامبری تبلیغی بدانیم. ببینم دوست عزیز تا چقدر در باره ی پیامبران تبلیغی اطلاعات داری؟پیامبر تبلیغی یعنی پیامبری که دین جدیدی نیاورده و مسئله جدیدی برای گفتن نداشته.مثل پیامبران قوم یهود.مانند دانیال سلیمان حزقیا و.... .اما آیا زرتشت هم جزو این دسته از پیامبران بوده؟تلاش دارم پاسخت را هر چه کوتاه تر بدم:
    نخست اینکه در پست بعدی به دیدگاه ادیان سامی در باره ی پیامبر میپردازم و خواهی دید که باوری که شما از شخصی به نام پیامبر دارید با باور و دیدگاه زرتشتیان هم خوانی نداره.اما در مورد اینکه اصلا آیا زرتشت پیامبری تبلیغی (به باور شما) بوده یا نه میپردازم به چند مسئله در باور زرتشتیان:
    با توجه به تعریفی که خود شما از پیامبر تبلیغی و پیامبر با شریعتی مستقل دارین زرتشت در جرگه پیامبر با شریعت مستقل قرار میگیرد آن هم به چند دلیل:
    اینکه اگر فردی در دنیا گناه کار باشد پس از مرگش به جهنم میرود اولین بار در آئین زرتشت مطرح شد و در دیگر آئین توحیدی موجود بعنی آئین یهود به این امر حتی اشاره هم نشده و همه ی گناه کاران در این جهان مورد خشم یهوه قرار میگرفتند.البته باور ما از جهنم جایی با آتش داغ و فراوان نیست بلکه جایی ست سرد و تاریک و سرای دروغ.
    رفتن انسان های نیکو کار به بهشت هم اولین بار در آئین زرتشت مطرح شد.سرای فروغ و نور و همان پردیس جایی ست که روان نیکو کاران در آنجا به مزدا میپیوندد.این کلمه (پردیس) بعدا ها وارد زبان های دیگر شد به گونه ای که مسلمانان به آن فردوس (یعنی بالاترین جایگاه بهشت) و انگلیسی زبان ها هم به آن پارادایس میگویند.
    پل سراط و میزان که در اسلام بسیار به آنها پرداخته شده اولین بار در آئین زرتشت مطرح شد و قبل از آن در آئین توحیدی موجود (یهود) به آن اشاره نشده بود.
    من به موارد دیگر نمیپردازم.همین دو مورد کافی ست تا نشان دهم زرتشت در تعریفی که شما از پیامبران تبلیغی دارید نمیگنجد.
    اما باز در باره ی از آفرینش پرسیدی.من کاری ندارم که خدا دنیا را از هیچ آفرید یا نه.اگر جستار بالا را با دقت بخونی میبینی که من میگم خدایی که در قرآن گفته "کن فیکون" پس چرا خلقت جهان را در جایی 6 روز و در جای دیگر 8 روز طول داده و حتی یک روز هم استراحت کرده؟اگر قرار بود بگوید "بشو و میشد"پس آفرینش آنی بوده نه اینکه 6 تا 8 روز طول میکشید.
    اما آفرینش زن از دنده چپ مرد جدا از مضحک بودن توهین نیز هست.مضحک هست به این دلیل که اگر زن از یک دنده چپ مرد آفریده شده پس ما مردها باید تعداد دنده های راستمون 1 عدد از دنده های چپمون بیشتر باشد.ولی اینگونه نیست.توهین هست چون طبق معمول در این آفرینش زن کمتر از مرد ارزش دارد و از دنده ی چپ او آفریده شده.بر مبنای همین باور هاست که در فقه اسلامی خون بهای زن به اندازه ی خون بهای تخم چپ مرد است.
    اما به اینکه کتب دیگر ادیان تحریف شده پرداختی:
    دوست خوبم این سخن شما توهینی ست به پیروان دیگر ادیان.اگر من بگویم قرآن بسیار تحریف شده باور میکنی؟ناراحت نمیشی؟از قرآن دفاع نمیکنی؟همان گونه هم یک یهودی و مسیحی قبول نمیکند که تورات و انجیل تحریف شده.پس به شما پیشنهاد میکنم اینقدر مغرور نباش و به دیده ی حقارت به ادیان دیگر و کتب آنها ننگر.این عادت بین مسلمونا و یهودیان مشترک هست که غیر خود را پایین تر و فریب خورده میدانند (نزاد پرستی دینی که بعد ها یک پست را به این مطلب اختصاص خواهم داد).دوست عزیز من همان گونه که گفتم نه آفرینش به گونه تورات را قبول دارم و نه آفرینش به گونه قرآن را .

    پاسخحذف
  46. درود شاهین گرامی
    در گفتارت به کلامی برخوردم : (پل سراط و میزان که در اسلام بسیار به آنها پرداخته شده اولین بار در آئین زرتشت مطرح شد و قبل از آن در آئین توحیدی موجود (یهود) به آن اشاره نشده بود.)
    از گفتارت اینچنین برداشت میشه که آیین یهود قبل از آیین زرتشتی آورده شده .البته قصدم دخالت نیست و در این مورد هم اطلاعات کافی ندارم تنها یک سخن از دکتر موبد اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن موبدان تهران را نقل میکنم : و قضاوت را به عهده خودت میگذارم : (بر طبق آنچه که باور زرتشتیان جهان است و دانشمندان دین پژوهش کرده و پژوهشگر بزرگ ایران روانشاد ذبیح الله بهروز نیز با دانش جدید برابری داده و ثابت کرده است ، دقیقا 1738 سال پیش از میلاد اشوزرتشت به پیامبری برگزیده شده که مبنای تاریخی دین ما زرتشتیان است و چون این امر درست در سن سی سالگی پیامبر اتفاق افتاده ، پس تاریخ زایش اشوزرتشت، 1768 سال پیش از میلاد مسیح می باشد ... )
    ( ... هیچ دانشمندی نتوانسته زمان اشوزرتشت را از 1768 سال پیش از میلاد پایین تر آورد و خیلی از مورخین حتی تاریخ زایش پیامبر مارا بیش از چهار هزار سال پیش میدانند . و این تنها صهیونیست ها هستند که اصرار دارند که زمان زندگی پیامبر ما را پس از حضرت موسی (ع) بدانند که وانمود کنند موسی (ع)اولین پیامبر آورنده کتاب آسمانی است . در حالیکه همه دانشمندان ثابت کرده اند که خیلی از باورهای مذهب یهود زرتشی بوده و برعکس آن کمتر دیده میشود .)
    پاینده باشی به خاطر این کلام نیکو من استفاده زیادی ازش کردم و باهمه گفته هات موافقم به امید روزی که جدای از دین و مذهب انسانیت ملاک سنجش قرار گیرد

    پاسخحذف
  47. شاهین (نویسنده وبلاگ)۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۵

    درود
    دوست خوبم بانو آریاناز من هرگز نگفتم که موسی پیش از زرتشت بوده.بلکه گفتم آئین یهود.یعنی پامبران یهودی و نه موسی.گروندگان آئین های سامی باور دارند که پیش از موسی هم پیامبرانی بودند که آئین مستقل داشتند (آدم نوح ابراهیم) .منظور من از آئین توحیدی دیگر همان پیش از موسی ست.و پیامبرانی ست که بنی اسرائیل باور دارند در فاصله ی بین ابراهیم و موسی آمده اند.

    پاسخحذف
  48. سپاسگذارم شاهین گرامی
    من به اشتباه متوجه شده بودم
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  49. شاهین ( نویسنده وبلاگ)۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۲۸

    ادامه پاسخم به بانو محبوبه:
    2:
    من با این مثالی که زدی توجیه نشدم.یعنی چی؟ولی یه چیز مهم تر این هست که دوست عزیز همان گونه هم که بسیار پیش تر گفته بودم من را به تفسیر (به دید من ماله کشی) ارجاع نده
    3:
    بله دوست خوبم.ما مزدا را فقط نیکی مطلق میدونیم.صفات پستی مانند جبار مکار قهار و ... در ذات اهورا نمیگنجند.
    گفتی "اگر خدا جبار نباشه کی قرار کسایی که مثلا میرن 10 نفر رو می کشن
    با سرنوشت یه ملت بازی می کنن و ... مقابله کنه
    به سزای اعمالشون برسونه اونها رو؟؟؟"
    اما دوست من این مثالی که تو زدی کاملا اشتباست.جبار بودن چه ارتباطی با عادل بودن داره؟ تو با این مثال خدا را در حد یک آدم گردن کلف (هر چند نیکو سرشت) پایین آوردی.ولی آیا ذات مزدااهورا پاک تر از این صفات شر نیست؟این صفات در باور من بیشتر به اهریمن میخورد تا به اهورامزدا.
    به آئین بودا اشاره کردی.با اینکه بحث بر سر این آئین به کلی از موضوع بحث ما خارج هست ولی من هم در پاسخ سوالی از تو دارم که خودم هم پاسخش را میدم:
    اهل کتاب از دید اسلام چه کسانی هستند؟
    پاسخ: یهودیان و مسیحیان.گروهی از علما, زرتشتیان را هم اهل کتاب میدانند.اما هیچ جا صحبت از اهل کتاب بودن( = بر حق بودن) آئین بودا نشده و هنوز هم که هنوزه بیشتر مسلمون ها و علما, بودائیان را کافر و مشرک و بت پرست میخوانند.اینکه میگی بعضی از مسلمونا اشتباه میکنن اون ها را کافر میدونن , خود اشتباست.نه بعضی بلکه بیشتر مسلمون ها همچین باوری دارند.این باور هم بر مبنای تعلیمات اسلام هست.تا بوده همیشه مسلمانان با هندو ها و بودائیان با نام جهاد با کفار میجنگیدند.
    4:
    دوست خوبم در همه ی ادیان جزای نیکی جز نیکی نیست.اما باید ببینیم هر آئینی در تعریف نیکی چه گفته.اگر بنگریم میبینیم که آنچه در اسلام (و دو آئین سامی دیگر) نیکی خوانده شده با آنچه که در آئین زرتشت نیکی خوانده شده با آنچه در آئین بودا نیکی خوانده شده تفاوت دارد.من منکر مشترکات نمیشم.ولی جدای از مقداری مشترکات (که این اشتراک هم به این شوند هست که همه ی انسان ها ذاتا گرایش به یک سری نیکی و فضایل اخلاقی دارند که در همه ی جوامع یکسان است) بسیاری هم تضاد ها وجود دارد.برای نمونه به 2 مورد اشاره میکنم:
    1-در ادیان سامی روزه گرفتن نیکی ست و ثواب دارد.اما در آئین زرتشتی روزه گرفتن کاری ست باطل و گناه.به طور کلی هر چه باعث خمودگی شود گناه است.
    2-در ادیان سامی جنگ با کفار و جهاد امری ست نیکو و پسندیده.گسترش دین اسلام و مسیحیت با جهاد کردن کاری ست پسندیده.ولی در آئین زرتشت به هیچ روی جنگ آن هم زیر درفش دین کاری پسندیده نیست.به هیچ روی به جهاد سفارش نشده و مردمان از هر گونه جنگ و دعوا و خشونتی بر حذر داشته شده اند.
    در جایی از سخنانت گفتی " این که ما خدا را خیلی بالا می بریم یعنی چی؟ " دوست عزیز, من چنین سخنی گفتم؟ اتفاقا به نظر من ادیان سامی خدا را بسیار پایین می آورند.
    5:
    من نفهمیدم منظورت چیه.خودت هم قبول داری الله و یهوه و پدر آسمانی گفته اند ما هر که را بخواهیم هدایت و هرکه را بخواهیم به گونه ای گمراه میکنیم که هرگز ایمان نیاورد.سپس میگی این معنای جبر نیست؟پس به چه معنی ست؟
    6:
    میشه در این مورد بیشتر توضیح بدی و بگی کجای نوشته ام این جمله را به کار بردم تا من هم بتونم توضیح بدم؟

    پاسخحذف
  50. شاهین ( نویسنده وبلاگ)۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۲۹

    7:
    در مورد توصیف پیامبران:
    دوست خوبم میدونی و پیش تر هم در این باره گفتگو کردیم که من جنگ و غزوات محمد را نادرست میدونم.این که میگی "خوب اونا مامور بودن مردم را به یکتا پرستی دعوت کنن بعد مردمی که ایمان نمی آوردن هیچ قصد جونشون می کردن خوب باید بپذیری اونا می خواستن همون اندک یاران و خداپرستانو رو هم از بین ببرن
    اونا باید چیکار می کردن؟؟" فقط توجیه هست.وگرنه از میان همین پیامبران سامی عیسی هرگز نجنگید ولی میبینیم که آئین او بیشترین شمار گروندگان را دارد.دو آئین اسلام و یهود واقعا خشن هستند.آئین عیسی جدا از قسمت عهد عتیق بقیه آن کاملا مردم دوستانه و صلح جو ست.همین آئین که نسبت به دو آئین دیگر صلح جو تر هست بیشترین پیشرفت را داشته.
    هم چنین زرتشت و بودا نیز هرگز نجنگیدند.هر دویشان بسیار ستم دیدند و مورد حمله قرار گرفتند ولی هرگز نجنگیدند.چون خود آمده بودند صلح و دوستی و هم زیستی مسالمت آمیز را گسترش دهند.
    8:
    در این باره بانو آریاناز به گونه ای کامل توضیح دادند و نیاز به تکرار نیست
    9:
    بله با نفس اماره و انواع نفوس به خوبی آشناییت دارم.ولی میشه بگی در باره ی چی سخن گفتی؟ این تیکه از سخنت برایم کاملا نامفهوم بود.
    10:
    بله کاملا موافقم ما باید خدا را قبول داشته باشیم تا خداگونه شویم.خودت میدونی که من چقدر خدا را قبول دارم.ولی تعریف من از خدا با تعریف ادیان سامی هم خوانی ندارد.
    و اما پرسیده بودی برای چه به خدا در باور مصریان پرداخته بودم.دوست گرامی اگر تا جستار 5 از 5 صبر کنی میفهمی

    پاسخحذف
  51. شاهین ( نویسنده وبلاگ)۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۰

    دوست خوبم محبوبه جان در سخنانت با بانو آریاناز به جلمات جالبی برخوردم که از جبر زمان میگفتی و اینکه الله به مصلحت در آن زمان رابطه داشتن با زن کافری که در جنگ بدست آورده شده و هم چنین داشتن رابطه با کنیز و هم چنین برده داری را مجاز دانسته.البته گفته بودی آن هم با شرایطی خاص!!!!
    اما دوست عزیز 2 پرسش دارم:
    1-آیا دین و خدایی که شراب نوشیدن را حرام کرد (کاری که تا آن زمان سابقه نداشت) , زنده به گور کردن دختران را نهی کرد و پرستش بت ها را ممنوع اعلام کرد , نمیتوانست برده داری و رابطه با کنیز را هم نهی کند؟ولی کوروش بزرگ 1100 سال پیش از آن رسم برده داری را بر انداخت و یهودیان را از اسارت و بردگی بابلیان آزاد کرد
    2-مگر دین اسلام جاودانه نیست؟مگر قرار نیست این دین برای همه ی زمان ها بماند؟مگر قرار نیست اهل بیت و قرآن در قیامت کنار رود کوثر به پیامبر برگردند؟پس برای چه به رسومی در قرآن پرداخته شده که بعد ها به کلی این رسوم منسوخ شدند؟اگر قرار هست همه ی قرآن برای تمامی زمان ها باشد پس تکلیف این سری از آیات چیست؟باید از قرآن حذف شوند؟

    پاسخحذف
  52. درود شاهین ایران زمین
    سپاسگذارم که مرااز دیگاهت آگاه کردی و پرسش مرا کامل نمودی
    من نیز فکر نمیکنم خدا یک زمان کاری را نهی کرده باشد و یک زمان آن کار را مجاز دانسته باشد
    من نیز میگویم خداخیر و نیکی مطلق است و بی صبرانه در انتظار جواب محبوبه عزیز هستم

    پاسخحذف
  53. دروووود آریاناز گرامی

    خوبی خانمم؟
    من از شما نپرسیدم دینتون چی هست حدسم گفتم فقط
    بعد خیلی هم دور از انتظار نبود توضیحات چون ما تو خونمون غیر قرآن چیزی دیگه ای نداریم
    پس ...
    بگذریم
    من هم ازکسی نمی پرسم اما پرسیدنم توهین نمی دونم
    چه ربطی داره
    من قبلا هم گفتم
    می توونی به من بگی من نژاد پرستم اینم می پذیرم که هنوز رو خودم خیلی کار نکردم
    و از تازی و تورانی بی زارم
    اما اصلا برام دین دیگری اهمیت نداره

    بگذریم
    این که شما نمی تونی شرایط زمان و مکان رو بپذیری یه سوال پیش می آره و اون این که
    من که عقیده دارم ذات الهی یکی است و تغییر نمی کنه
    پس چی تغییر می کرده که دین های متفاوت داریم و گاهی با آئین متفاوت
    مثل شراب و یا حجاب که تو مایه های هم هست البته

    الات تو قرن 21 هستیم بله برده داری وجود نداره باهاش برخوردم می شه
    تساوی هم که همه جا مطرح هست
    اما مطمئن باش بهره برداری جنسی از زن کمتر که شنده شاید بیشتر هم شده

    حدود دو سال پیش باید باشه که بچه های ایرانی می خواستن تجمع کنن که چرا باید دختران ایرانی آغوش مردان تازی را گرم کنن
    منظور قاچاق انسان بود گرامی
    نمی دونم لابد محل زندگی شما هم میدونا و جاهای خاص داره
    اینا را بهش نمی گن برده داری
    هر چی می خواین شما بگین
    من قبلا به شاهینم گفتم اصلا قصد ندارم به کسی بگم اشتباه فکر می کنی و یا نه
    من دیدگاهم گفتم
    و دیدگاه شما هم رو شنیدم
    سن آدم ، محل زندگیش و شرایط فکریش دیدگاههای آدم رو شکل می ده
    و با بیشتر شدن سن بعضی چیزا تغییر می کنه

    ر مورد کافر بابا دست شما درد نکنه
    اگه یم خواستن بر گردونن که نمی اوردن
    من اونجا نبودم که چرا بر نمی گردوندند

    کوردش بزرگ هم اگه برده داری رو بر نمی انداخت این قانون لغو برده داری مال کی هست شاهین عزیزم؟
    بعد آزاد کشور های مغلوب با برده داری متفاوت هست
    بعد اونا تازی بودن و ما پارسی خیلی متفاوت هست
    باید احکامی در این مورد موجود می بود
    حالا باید حذفش کرد یا نه حرف دیگه ای است
    حالا شرایط تغییر کرده لازم نیست قانونی که قبلا لازم بوده رو حذف کرد
    من دیدگاهم و رو مطرح کردم دیدگاه شما هم شنیدم
    قضاوت کردن با خود شماست نازنین
    من نمی خواستم کسی رو هم قانع کنم که دلیل بیشتری بیارم
    جدا شدنشون مثل طلاق بوده پس ازدواج با اونها زنای محصنه ( زنان شوهردار ) نبوده

    برات آرزوی پیروز و شاد کامی دارم گرامی

    پاسخحذف
  54. محبوبه عموآقایی۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۳

    دروووود شاهین عزیزم

    تو چطوری ؟
    برنامه ها مطابق میلت پیش رفت خدا شکر؟

    سپاس منم خوبم( نیشخند)

    در مورد تبلیغی و دارای کتاب بودن ممنون از توضیحهای مفصلت در مورد گاتا سپاس نازنین( چشمک) چون من اگه می تونستم نوشته های آریاناز را خوب تحلیل کنم از شما نمی پرسیدم
    اما بگذریم
    هر چند اولین بار اینو می شنومم ولی مطمئنم به حالم تغییر نمی کنه که بدونم گاتا از طرف خداست ویا از طرف زرتشت

    آدم نوح ابراهیم موسی و زرتشت و یوسف سلیمان و یوشع و هر کی تو بگی برای من پیام آورن و طبق کتاب آسمانیم بهشون احترام می ذارم
    و طبق کتاب آسمانیم کاری با اعتقادات همه مسیحی و یهودی ندارم می دونم دچار تحریف شدن
    اینم به قصد توهین نیست
    ثنویت و دروغایی که علمای یهود نوشتن و به خدا نسبت دادن برای بعضی از اونها هم واضح که من اصلا بحث ندارم
    من فقط دیدگاهمو گفتم و بس
    در مورد بودایی و هندویی هم بگذریم
    گفتم خیلی دینشون مورد بررسی از طرف ما قرار نگرفته چون حتی تو کتابمونم اشاره نشده
    بگذریم کی با کی جنگ هست ولی اینا حقیقت را که تغییر نمی ده
    بگذریم
    از 1 که گفتم
    از دو
    خواهش می کنم یه بار دیگه ام بخووون
    یعنی تو تا حالا تو عمرتم نگفتی
    من تا روز سوم اصفهان بود و پنجم رفتم شیراز
    نه 5 روز دیگه یعنی 2 روز سر اون سه روز
    مهم نیست
    خوب می دونم دونستن اینم تو دیدگاهای تو تغییر ایجاد نمی کنه
    ( اینم به اون در من از طرف تو (چشمک))
    از این بگذریم

    3
    برو آیه 8 سوره طه رو نگاه کن من اینو حفظم آیه اشو
    تکرار می کنم بعضی روزها
    " به جز خدای یکتا که همه صفات نیکو مخصوص اوست خدایی نیست"
    به من ربطی نداره علمای دینتون فکر می کنن خدای ادیان سامی با خدای شما متفاوت هست
    من فقط می دونم یه خدا رو می پرستم
    اگه تو بهم بگی در پناه اهورا
    و من بهت بگم در پناه خدا
    هر دو یکی هست
    چون من یکتا پرستم
    من اصلا هم نمی فهمم اهریمن این وسط کی هست
    خودتو بریم بپرسین اکه ما یکتا پرستیم پس این تفاوت چی هست
    عدالت می فهمم معنیشو اما یکم باید به خودش خشم بگیره تا اونا را به جهنم آتش و یا سرد و خاموش ببره که هر دو تعبیر هست
    مهم این هست که دوری از خداست
    حالا تو از دروی یار می سوزی مثل ما یا یخ می کنی مثل دین زرتشت به خودت بستگی داره
    اینا تمثیل هست برای بهتر درک کردنش
    مثل توضیح بهشت با رودخانه های جاری و ... که فقط برای بهتر درک کردنش هست
    ما بیشتر از این نمی فهمیم واقعا چی هست
    امید به خدا می ریم می بینیم
    4)
    آهان نیکی
    نه نازنینم نیکی یکی هست
    من نمی دونم کجاش تضاد داره یادم قبلا هم این بحثو با هم کردیما
    من الان فقط دیدگاهم مطرح می کنم
    دیدگاه تو رو هم شنیدم
    نمی دونم تا حالا عاشقی کشدی از خواب و خوراک بیفتی یا نه
    وقتی کسی رو دوست داشته باشی یعنی همه چیز تو وجود اون برات خلاصه می شه
    اون هر چی بخواد همون هست
    جونمون رو برای معشوق می دیم غذا و خوراک که هیچه
    من می دونم نه تو نه علمای دینتون که همیشه اینو می گن اما تا حالا یه بارم روزه نگرفتین
    به نظر سخت می رسه به خصوص الان که 15 ساعته گرسنگی هست
    اما آخرش یه شیرینی داره که اونو لذت بخش می کنه
    یعنی چیزی هست که یار خواسته
    خوب تو که می یبینی خیلی مسلمونن اما روزره نمی گیرن
    لابد مثل شما احساس خمودگی می کنن
    اما از سحر بیدار شدن و تو تاریکی شبو سکوتش نماز خوندن
    بعد گرسنگی
    و غروبش افطاریش و دوباره هنگام راز و نیاز یه شادی خاص داره
    من که دوستش دارم
    می گم یکم عمیق تر از ادعای علاقه خدا پرست بودن
    دنیای عمله نازنینم
    جهادم که می دونم با هم اختلاف داریم
    ولی من بازم دیدگاهامو می گم

    مطمئنم می دونی نظر من از جهاد نیرو رو مقابل مردم بیگناه گرفتن نیست
    ولی گاهی که بهت حمله می شه جز دفاع چاره ای نداری
    بگذریم از این بحثا انحرافی هست از حرفهای اصلیمون
    5
    خوب من چی بهت بگم
    جبر می دونی یعنی کسی رو با زور به خدا پرستی وادار کنن
    نه مردم ها، خود خدا
    تو که می دونی فرشته و همه اجزای آسمان و زمین پیوسته خدا رو تسبیح می کنن
    خوب خدا هم می تونست ما رو اون کارو بکنه
    ولی گفته اگه خودمون بخوایم و تو این راه قدم برداریم
    خدا هم کمکمون می کنه
    یه قدم از ما ده قدم از طرف خدا
    من بیشتر از این نمی توونم
    توضیح بدم
    نه شاهین عزیزم حرف ما ایستادن روبرو علم ینست
    گل سرخ زیر تیغ جراهی می پوسد ( نقل به مضمون دکتر علی شریعتی)
    تا عاقل داشت برای گذشتن از رودخانه دنبال پل می گشت دیوانه از رودخانه گذشته بود
    من فقط دیوانه های عالمم
    همه چیزو با عقل بررسی نمی کنم
    یکمشم می دم به قلبم
    شما با خرد و بزرگی خودت ببخش ( چشمک)
    6
    اونجا که من چاپ کردم می شه صفحه 3 ( چشمک)

    شوخی کردم
    تیترش آئین زرتش هست ( نیشخند)

    پاسخحذف
  55. محبوبه عموآقایی۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۴

    من در مورد پیام آورا حرف نمی زنم
    باشه
    تو بگو محمد ( ص) پیامبر جنگ بوده ( ناراحت)
    خواهش می کنم
    الان عید مهمی هست دست کم از دیدگاه من
    زاد روز میلادش هست
    باشه من گفتم از نظر من اونا برابر هستن
    ربطی هم به پیروانشون ندارن
    می دونم به خاطر این جنگا تو مون خودمون می کشه بیرونمون مردم رو

    تو خودت می دونی تو این اوضاع و احوال ما خودمون آخر بدبختاییم و از همه ناراضی تر
    بگذریم

    9
    اونو ولش کن فعلا می خوونم دوباره بهت می گم اینو الان کنارش صفحه اش ننوشتم باید دوباره بخوونم
    خوب من اونا همون 28 بهمن که گفتم خووندم الان از روی یاداشتام بهت یم گفتم دوباره باید برم بخوونم تا بهت بگم


    دست شما درد نکنه حالا یه بحث مفصل در مورد زن اول با هم بریم
    اولا منظور از 6 روز
    شبانه روز نیست که
    یوم در عربی حتی یه دوره زمانی رو هم شامل می شه
    منم فلسفه نخووندم بدونم چرا یه دوره طول کشیده
    اصلا ما نمی دونیم دوره یعنی چی
    فکر می کنی برای خدا ثانیه و روز وماه وجود داره
    من که این طور فکر نمی کنم
    اون خالق است و قادر
    برای من تفاوت نمی کنه چطور ما و زمین و آسمانها رو خلق کرده
    چند روز
    می دونم هر گاه اون بخواد می شه

    دست شما درد نکنه
    دنده چـــــپ
    خودت هم می دونی ما اعتقاد به این نداریم
    به به خوشم اومد
    می دونین بیضه راست و چپ دیه مساوی نداره
    اما یه اشکال کوچیک این وسط هست
    بیضه چپ دو سوم هست و راست یک سوم
    البته بعضی ها هم به برابر اعتقاد دارن که مهم نیست
    اینو می تونی تو قانون مجازات کشور بخوونی
    یه پیکم به نویسنده بزن دیگه این اشتباه ضایع را جایی تکرار نکنه

    اونم ببخشید دیگه همه می دونن چرا خون بها نصف بوده اون زمان
    چون سر پرستی و نفقه با مرد هست
    بعد هم الان بعضی ها معتقد به تساوی هستن که هنوز ترتیب اثر ندادن
    اگه خوشحال می شی که به ما خانما توهین نکنن( خنده) فعلا بیمه را برابر می دن
    اما از نظر دینی من خودم به تساوی اعتقاد دارم چون مرجع تقلیدم اعتقاد داره ( نیشخند)

    آهان چرا خدا مثل شراب و بت پرستی اونا غدغن نکرده
    معذرت می خوام من شرمنده ام من فقط تا یه حد می توونم توضیح بدم
    من می دونم اگه تو گرسنگی با غذا سیر می شی
    اگه تشنه ای با آب سیراب می شی
    خوب این قوه جنسی سیرابی نداره
    خوب هر چییز یه سنی داره البته
    من نمی توونم بیشتر از این بگم

    اگه هم می گی اینا حرفه
    خوب باید صبر کنی
    دست کم تا دانشگاه ( نیشخند)
    اما من هنوز ناراحتم که تو اون نظر کثیفو پاک نمی کنی
    بالاخره اون می خواسته با این حرفا ارضا بشه
    و تو الان بهش پا دادی
    به عهده ی خودت هست

    مواظب خودت باش
    به حرفام فکر کن
    من بازم مثل قدیما می گم
    فقط تند تند تو بند پاسخ دادن به من نباش
    چون ما هر دو فقط داریم دیدگاهامون مطرح می کنیم و بس

    در پناه پروردگار مهربانم

    راستی چشم ما تا هر قدر شما بگین شکیبایی می کنیم
    هر چه از دوست رسد نیکوست
    بدرووووود

    پاسخحذف
  56. درود محبوبه گرامی
    سپاسگذارم

    پاسخحذف
  57. برنامه زنده نور و صدای تخت جمشید
    این برنامه دیدنی روایتی است از مراحل ساخت مجموعه جهانی پارسه (تخت جمشید) تازمان حمله اسکندر مقدونی و به آتش کشیدن این مجموعه که به زبان نور و صدا در محوطه تاریخی تخت جمشید برگزار میشود. سعی شده است با صدایی که در وبلاگ گذاشته شده است ، و عکسهایی که از مجموعه در نوروز 89 گرفته شده است و همچنین متن برنامه که در وبلاگ نوشته شده است، تا حدودی در این دنیای مجازی، این برنامه برای دوستان به نمایش گذاشته شود.لازم به ذکر است، صدایی که در وبلاگ پخش میشود همان صدای اصلی میباشد که هنگام نمایش در تخت جمشید پخش میشود.
    منتظر شما هستم تا بیایید این برنامه را ببینید

    با سپاس فراوان
    آریا

    پاسخحذف
  58. بروزم با «نمی دونم از دست نوشین چه کنم!»

    پاسخحذف